رشته مهندسی ورزش در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد راه‌اندازی شد

رئیس دانشکده مهندسی برق دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد از راه‌اندازی رشته مهندسی ورزش در این واحد دانشگاهی خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد نجف آباد، همایون مهدوی نسب رئیس دانشکده مهندسی برق دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد از راه‌اندازی رشته مهندسی ورزش در مقطع کارشناسی پیوسته بدون آزمون در این واحد دانشگاهی خبر داد.

وی اظهار کرد: بی شک امروزه ورزش در تمامی ابعاد فردی و اجتماعی،‌ اعم از تأمین سلامت، رشد اقتصادی و کسب درآمد، همکاری جمعی و حتی سیاست نقش بسزایی دارد.

مهدوی نسب افزود: در دنیای فناورانه امروز، توسعه و اعتلای ورزش و علوم وابسته آن بدون همراهی و استفاده از ابزارها و علوم مهندسی روز، امری ناممکن است.

وی درباره اهمیت رشته مهندسی ورزش گفت: این رشته دانشگاهی با بکارگیری علوم پایه و فنی مهندسی ایجاد شده است و می توان اطمینان داشت که در آینده هرگونه پیشرفت در حیطه ورزش در گرو موفقیت این رشته و نیروی انسانی متخصص آن خواهد بود.

رئیس دانشکده مهندسی برق دانشگاه آزاد اسلامی نجف‌آباد افزود: این رشته چندجانبه مهندسی، مجموعه کاملی از فناوری های مرتبط با ورزش اعم از طراحی،‌ ساخت و تولید لوازم و تجهیزات و تحلیل عملکرد سیستم های فنی پیشرفته ورزشی را شامل می‌شود.

وی طراحی تجهیزات و لوازم ورزشی نظیر دستگاه های بدن سازی، ابزار دقیق ورزشی مانند تکنولوژی های عبور از خط و ویدیوچک، داوری های هوشمند در رشته‌های مختلف، پردازش و تحلیل داده‌های ورزشی،‌ طراحی پوشاک تخصصی و طراحی و اجرای فضاهای ورزشی مدرن را از حوزه‌های مختلف مرتبط با رشته مهندسی ورزش به عنوان یک رشته علمی با نیازهای گسترده بین رشته‌ای عنوان کرد.

رئیس دانشکده مهندسی برق افزود: تحقق اهداف این رشته در پرتوی همکاری گروه های آموزشی مرتبط شامل مهندسی برق و کامپیوتر، تربیت‌بدنی، مهندسی پزشکی، مهندسی مکانیک، مهندسی صنایع و هنر امکان پذیر خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌‌آباد به عنوان واحد دانشگاهی جامع با دارا بودن شرایط و امکانات مورد نیاز رشته مهندسی ورزش، آمادگی لازم جهت پذیرش و پرورش استعدادهای علاقه مند به این رشته جذاب مهندسی را از ابتدای سال تحصیلی 99-98 داراست.

مهدوی نسب گفت: داوطلبان علاقه‌مند به انتخاب این رشته برای ثبت‌نام می‌توانند با مراجعه به سایت azmoon.iau.ac.ir رشته کارشناسی پیوسته جدید بدون آزمون مهندسی ورزش (کد 40461) با کد محل دانشگاهی ۱۵۰ (دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد) را انتخاب کنند.

وی گفت: داوطلبان می‌توانند برای ارتباط با مرکز مشاوره و هدایت تحصیلی دانشگاه در ساعات اداری با شماره تلفن‌های ۰۳۱۴۲۴۲- ۰۳۱۴۲۲۹۲۳۳۲ تماس و از راهنمایی مشاوران این مرکز استفاده کنند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1027320

وب گردی

وب گردی