امروز همه دانش‌آموزان از عدالت آموزشی برخوردار نیستند

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امروز همه دانش‌آموزان از عدالت آموزشی برخوردار نیستند، گفت:مهم‌ترین مأموریت نظام آموزشی آماده کردن انسان‌ها برای زیستن شرافتمندانه است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محسن حاجی میرزایی در مراسم معارفه خود ضمن گرامیداشت یاد ۴۱ هزار شهید فرهنگی و دانش‌آموز گفت: با گذشت ۴ دهه از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، بزرگترین خدمات توسط آموزش و پرورش داده شد و عدالت آموزشی گسترده شد.

وی با بیان اینکه چتر آموزش و پرورش سراسر کشور گسترده شده است، افزود: تعداد ۲۶ هزار کلاس درس در سال ۵۵ به بیش از ۵۵۰ هزار مدرسه افزایش یافته است.

حاجی میرزایی ادامه داد: در دوره ای که جمعیت افزایش داشت، آموزش و پرورش سرفراز بیرون آمد و امروز این وزارتخانه در زمینه توسعه آموزشی به یک آرامش نسبی رسیده است.

وی اضافه کرد: سند تحول بنیادین ضرورت یک تحول بنیادین را مورد توجه قرار داده است و چرخش‌هایی را در راهبری و مدیریت و منابع مورد تأکید دارد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مهمترین مأموریت نظامی آموزشی آماده کردن انسان‌ها برای زیستن شرافتمندانه است، گفت: برای اینکه افراد در تغییرات پرشتاب جامعه بتوانند روی پای خود بایستند. توانایی برای ایفای نقش ‌‌‌‌‌ها اجتماعی از مهمترین اهداف تعلیم و تربیت است.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1027321

وب گردی

وب گردی