آخرین بازرسی از سازمان صدا و سیما مربوط به چه تاریخی است؟

مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه تهران در نامه‌ به رئیس سازمان بازرسی اعلام کرد: با توجه به بازرسی‌های سالانه‌ که از سازمان‌های مختلف انجام می‌شود، آخرین بازرسی از سازمان صدا و سیما مربوط به چه تاریخی است؟

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه تهران در نامه‌‌ای خطاب به ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی خواستار ورود این سازمان به نحوه ساخت سریال بوی باران که باعث ترویج خشونت برای بینندگان تلویزیون را شده است.

در بخش ابتدایی این نامه آمده است: امروز جامعه ایرانی بیش از هرچیزی به نشاط روحی نیاز دارد. صداوسیما، اما به عنوان یکی از اصلی‌ترین نهاد‌های فرهنگی کشور در انجام این وظیفه سهم فراوان دارد. اما متاسفانه در ماه‌های اخیر شاهد پخش سریالی از صداوسیما بودیم که جز نفرت پراکنی و ترویج خشونت و ناامیدی چیزی برای بینندگان رسانه ملی نداشت.

دانشجویان عدالتخواه دانشگاه تهران در این نامه عنوان کردند: آنجا که حجت الاسلام رحیم‌زاده از اعضای سابق شورای تصویب سیما فیلم در مصاحبه‌ که باخبرگزاری تسنیم داشتند (که بعد از چند ساعت از روی سایت برداشته شد) فرموده‌اند که این فیلمنامه بار‌ها در زمان حضور ایشان در سیما فیلم رد شده است.

در این نامه بیان شده است: لذا درخواست داریم بررسی نمایید چطور سریالی که هیچ کارشناس سینما و تلویزیون حاضر به دفاع از آن نشده و همچنین به اذعان خود کارشناسان مربوطه بار‌ها فیلنامه رد شده؛ با این هزینه‌ی سنگین ساخته می‌شود؟ و اصلا آیا آیین نامه‌ برای تصویب فیلنامه‌ها در صدا و سیما وجود دارد یا نه؟ اگر وجود دارد و قبلا رد شده در چه فرآیندی پس از رد شدن تصویب و سپس با بودجه هنگفتی ساخته شده است؟ و اگر آیین نامه‌ وجود ندارد چطور بخش مهمی از سازمان صدا و سیما و موضوع مهمی که مستقیم با مردم در ارتباط است واگذار به سلایق شخصی افراد می‌شود که در نهایت منتج به سریال فاجعه‌ به اسم بوی باران می‌شود.

در بخش پایانی نامه آمده است: اما در نهایت از شما می‌خواهیم که با توجه به بازرسی‌های سالانه‌ که از سازمان‌های مختلف دارید بفرمایید آخرین بازرسی از سازمان صدا و سیما مربوط به چه تاریخی است؟ همچنین این گزارش در اختیار مردم قرار داده شود تا همگان بدانند در مهم‌ترین سازمان فرهنگی_رسانه‌ کشور چه می‌گذرد. قطعا مسئولان صدا و سیما هم از قرار گرفتن این گزارش در اختیار مردم استقبال می‌کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1027389

وب گردی

وب گردی