دومین دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی در تبریز راه اندازی می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی گفت: دومین دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه آزاداسلامی در واحد تبریز راه‌اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز از تبریز، عزیز جوانپور در آیین معارفه هیأت عامل بیمارستان امام سجاد (ع) دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز به تحولات بسیار خوب دانشگاه در حوزه علوم پزشکی در یک سال گذشته اشاره کرد و گفت: با تلاش بی‌وفقه مسئولین، بیمارستان امام سجاد(ع) در راستای خدمت به جامعه پزشکی و مردم شریف راه‌اندازی کامل شد و قسمت های مختلف آن به بهره برداری رسید.

وی افزود: راه‌اندازی و توسعه معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی از دیگر موفقیت های این واحد دانشگاهی است که سرپرستی آن به عهده دکتر محمود بهشتی بوده و مدیران کل آن نیز امروز معرفی و احکام مربوطه اعطا می شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی گفت: با شروع فعالیت اعضای هیأت عامل بیمارستان و معاونت علوم پزشکی استان، بیمارستان امام سجاد (ع) از لحاظ مالی، اداری، پشتیبانی، معاملاتی و از دیگر جهات مستقل عمل خواهد کرد.

وی افزود: تحول مهم و اساسی دیگر، تشکیل دانشگاه علوم پزشکی واحد تبریز است، که دومین دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی خواهد بود. راه‌اندازی این دانشگاه که در آینده ای نزدیک رقم خواهد خورد، تمامی دانشکده‌های پزشکی، دندانپزشکی و دامپزشکی در مجتمع شماره 2 تجمیع خواهد شد.

جوانپور تصریح کرد: هرکدام از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان که مجری رشته های علوم پزشکی هستند از این پس زیر نظر معاونت علوم پزشکی فعالیت خواهند کرد.

وی با بیان اولویت های کاری معاونت علوم پزشکی اشاره کرد و گفت: برگزاری دوره های تخصصی برای رشته های دندانپزشکی، پرستاری و مامائی دانشجویان دانشگاه کرکوک، تلاش برای جذب دانشجویان غیر ایرانی و پرداختن به حوزه گردشگری سلامت از اولویت های کاری معاونت علوم پزشکی در امور بین الملل است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز با اشاره به رضایت‌مندی معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی از فعالیت ها و عملکرد حوزه علوم پزشکی واحد تبریز گفت: محسن نفر طی بازدید که هفته گذشته از بیمارستان امام سجاد(ع)، دانشکده‌های پزشکی و دندانپزشکی داشتند پیشرفت دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز را در حوزه علوم پزشکی و خدمت رسانی، بسیار مطلوب ارزیابی کرد.

جوانپور ضمن قدردانی از اهتمام ویژه رئیس دانشگاه آزاداسلامی به راه‌اندازی بیمارستان امام سجاد(ع) و توسعه معاونت پزشکی، گفت: دکتر طهرانچی نگاه ویژه ای به حوزه پزشکی دارند لذا در همین راستا پیگیر راه‌اندازی بیمارستان بوده و دستور تخصیص اعتبار را برای تجهیز و بهره برداری آن صادر کردند.

وی افزود: بیمارستان امام سجاد از مهرماه امسال به عنوان مرکز آموزشی پژوهشی درمانی فعالیت خواهد کرد و از سال تحصیلی جدید آموزش دانشجویان پزشکی و پیراپزشکی در عرصه بالینی در این بیمارستان انجام می شود.

جوانپور در خاتمه ابراز امیدواری کرد: با توسعه رشته‌های ‌‌پزشکی، جذب و تکمیل اعضای هیأت علمی و توسعه فعالیت ها در حوزه پزشکی می توانیم به عنوان قطب پزشکی در شمالغرب کشور مطرح شویم.

انتهای پیام /

کد خبر: 1027391

وب گردی

وب گردی