برگزاری اولین دوره مبارزه سیستمی و پیشگیرانه با مفاسد اقتصادی

دبیر اولین دوره مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: دوره رویکرد مبارزه سیستمی و پیشگیرانه با مفاسد اقتصادی برای نخستین‌بار توسط قرارگاه مبارزه با فساد بسیج دانشجویی برگزار خواهد شد.

سعید توانا در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز از برگزاری دوره مبارزه با فساد از 10 تا 12 مهرماه خبر داد و گفت: این دوره با رویکرد مبارزه سیستمی و پیشگیرانه با مفاسد اقتصادی برای اولین بار توسط قرارگاه مبارزه با فساد بسیج دانشجویی برگزار خواهد شد.

وی درباره اهداف دوره مبارزه با فساد عنوان کرد: در قرارگاه مبارزه با فساد اقتصادی به دنبال فاصله گرفتن از مبارزات پلیسی با مفاسد اقتصادی و مبارزه علمی و ریشه‌ای با هدف پیشگیرانه هستیم. این دوره نیز با هدف گسترش این گفتمان برگزار می‌شود.

دبیر اولین دوره مبارزه سیستمی و پیشگیرانه با مفاسد اقتصادی با بیان اینکه شرکت در این دوره برای عموم آزاد است، گفت: ثبت‌نام و حضور مردم و علاقه‌مندان در دوره بلامانع است؛ اما تمرکز اصلی بر تشکل‌های دانشجویی، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان است تا با آموزش‌های مناسب به صورت تشکیلاتی و منظم در این عرصه فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه ظرفیت در نظر گرفته شده برای این دوره 100 نفر است، گفت: ظرفیت ثبت‌نام در این دوره محدود است که با استقبال خوبی از سوی دانشجویان مواجه شده است. دانشجویان و علاقه‌مندان برای ثبت‌نام می‌توانند به آیدی GHARARGAH_M@ در پیام رسان‌های موبایلی تلگرام، بله و ایتا پیام دهند.

توانا اضافه کرد: قرارگاه مبارزه با فساد اقتصادی تاکنون کلاس‌های آموزشی برای مبارزه با فساد برگزار می‌کرد و برآیند این مطالب آموزشی در این کلاس‌ها برای اولین‌بار به صورت دوره 3 روزه برگزار می‌شود.

دبیر اولین دوره مبارزه سیستمی و پیشگیرانه با مفاسد اقتصادی بیان کرد: در بررسی و احصای موضوعات با توجه به شرایط تحریم کشور و مسائل اقتصادی که درگیر جامعه شده است، مبارزه با مفاسد اقتصادی در اولویت کاری بسیج دانشجویی قرار گرفت.

وی اذعان کرد: با بررسی سال‌های گذشته به این نتیجه رسیده‌ایم که برخورد ضربتی که در اقشار مختلف مردم به طور خاص دانشجویان طرفدار دارد، پاسخگو نیست؛ چون فساد دائم در حال تولید و یکسری منافذ و گلوگاه‌های باز مانده است که دائما در حال تولید فساد و مفسده است و دستگاه قضایی نیز مرتبا با این مفاسد برخورد می‌کند؛ اما به این نتیجه رسیده ایم که بحث اصلی در اجرا، قانون‌گذاری و برنامه‌ریزی کشور است و برخوردهای قضایی فساد را حل نمی‌کند و تنها مفسدین را متوقف می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1027450

وب گردی

وب گردی