بازسازی  ۱۸۰۰ کلاس درس در مناطق محروم  توسط بنیاد مستضعفان

بنیاد مستضعفان ۱۸۰۰ کلاس درس را در ۱۴ استان محروم کشور و در ۴ منطقه هدف اقتصاد مقاومتی تا پایان سال ۱۴۰۱ نوسازی و مقاوم‌سازی می‌کند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، بنیاد مستضعفان طی تفاهم نامه‌ای با سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ۱۰۰۰ کلاس درس خشتی، گلی، سنگی و چوبی در ۱۴ استان کمتر توسعه یافته کشور را نوسازی می‌کند. همچنین ۸۰۲ کلاس درس نیز در استان تهران و شهرستان‌های قلعه گنج، چالدران، لنده و گرمی نوسازی و مقاوم سازی می‌شوند. همچنین برنامه‌ریزی به منظور نوسازی و مقاوم‌سازی مدارس در سایر مناطق هدف نیز در دستور کار این بنیاد قرار دارد.

بهزاد مایلی، معاون امور فنی و مهندسی بنیاد علوی در خصوص پیشرفت این پروژه در سطح کشور گفت: تاکنون عملیات احداث ۸۴۵ کلاس درس آغاز شده که احداث آن‌ها از پیشرفت فیزیکی بسیار خوبی برخوردار است و ۳۲۰ کلاس درس نیز تا به امروز تحویل بهره برداران شده است. تمامی ۹۵۷ کلاس باقی مانده نیز طبق برنامه ریزی صورت گرفته طبق جدول زمانبندی مشخص تا پایان سال ۱۴۰۱ تحویل بهره برداران می‌شود.

مایلی افزود: بیشترین کلاس‌های درس در حال بازسازی و نوسازی به ترتیب در سه استان محروم سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی و کرمان قرار دارد و با پایان این پروژه در حدود ۵۲۰ مدرسه در کشور کاملا نوسازی و تجهیز می‌شوند که تاثیر قابل توجهی در ایجاد عدالت آموزشی در کشور دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1027481

وب گردی

وب گردی