برگزاری کارگاه‌های آموزشی و فرهنگی بهترین راه صیانت از کارکنان است

رئیس دانشگاه آزاد استان گیلان بهترین راه برای صیانت از کارکنان را کارگاه‌های آموزشی و فرهنگی دانست و گفت: فرهنگ مذهبی و اسلامی کارکنان باید بالاتر رود چون ترس از خدا و ترسیدن از خدا صیانت کارکنان را حفظ می کند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، ابراهیم چیرانی رئیس دانشگاه آزاد استان گیلان و واحد رشت در نشست هیات اندیشه‌ورز سازمان بسیج کارمندان سپاه قدس گیلان که در سالن کنفرانس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد، با اشاره به خلاصه‌ای از مصوبات جلسات گذشت اظهار داشت: باید چارچوب‌های اجرایی در مورد فساد را تدوین کنیم.

چیرانی با بیان اینکه مطالبه‌گری یکی از مباحث مهم در بحث فساد است خاطرنشان کرد: در مسیر مبارزه با مفاسد اقتصادی به صورت جمعی حرکت کردن بهتر از حرکات انفرادی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با تاکید بر مطالعات کتب تاریخی و بیان اینکه تاریخ‌نویسان دوره نهادینه شدن فساد را در دوره امویان می‌دانند، افزود: انواع و اقسام فساد به معنای واقعی از دوره امویان نهادینه و عرضه شده است.

وی با اشاره به تاریخ نویسان که دوره امویان را بسیار حساس در بررسی جوامع اسلامی می‌دانند تصریح کرد: چنانچه به فلسفه قیام امام حسین (ع) توجه شود واژه امر به معروف و نهی از منکر یکی از واژگان بسیار کلیدی در این دوره است.

رئیس هیات اندیشه‌ورز سازمان بسیج کارمندان سپاه قدس گیلان با بیان اینکه یکی از اتفاقات مهم در دوره امویان فاصله طبقاتی بسیار بالای افراد فقیر با غنی بود اظهار کرد: پس از دوره امویان افرادی که دارای معیشت مالی ضعیفی بودند ضعیف‌تر و افراد غنی به جایگاه‌های بالاتری دست پیدا کردند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با تاکید براینکه با فاصله طبقاتی شاهد اتفاقات ناگواری در جامعه خواهیم بود تصریح کرد: برگشت‌‌پذیری و جبران گذشته امری آسان نیست.

وی با بیان اینکه اگر آثار فساد گرفته شود جبران خسارات گذشته بسیار سخت و جبران ناپذیر است افزود: فردی که موارد فساد را افشا می‌کند باید مورد حمایت قرار گیرد.

چیرانی با بیان اینکه فساد در بحث معاملات زیادتر است و باید پیش‌بینی‌هایی در این مورد صورت پذیرد خاطرنشان کرد: باید مباحث بازدارنده فساد حاکم شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با تاکید براینکه بسترهای لازم برای فساد باید از بین برود گفت: باید محیط آنچنان تمیز باشد تا خود گناه حادث نشود و محیط بستر فساد را فراهم نکند.

وی با اشاره به اینکه نخستین رساله دوره دکتری در استان گیلان در مورد جرائم مالی " فساد " در چند روز گذشته در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت دفاع شد افزود: افشاگری تا رسیدن به مرحله پیگیری دارای مراحل زیادی است.

رئیس هیات اندیشه‌ورز سازمان بسیج کارمندان سپاه قدس گیلان بهترین راه برای صیانت از کارکنان را کارگاه‌های آموزشی دانست و گفت: فرهنگ مذهبی و اسلامی کارکنان باید بالاتر رود چون ترس از خدا و ترسیدن از خدا صیانت کارکنان را حفظ می کند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1027485

وب گردی

وب گردی