مدیران متخلف نباید جایگاهی در ادارات و سازمان‌ها داشته باشند

رئیس سازمان بسیج کارمندان استان گیلان با تاکید براینکه مدیر متخلف نباید هیچ جایگاهی در ادارات و سازمانها داشته باشد افزود: بایداز افرادی که فساد و موارد نظیر آن در ادارات را افشاگری می‌کنند حمایت شود و حتی موارد تشویقی برای افشای فساد در ادارات گذاشته شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، سرهنگ عباس حسینی در نشست هیات اندیشه‌ورز سازمان بسیج کارمندان سپاه قدس گیلان که در سالن کنفرانس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد، با بیان اینکه راهکارهای زیادی جهت مقابله با فساد وجود دارد اظهار داشت: مبحث اصلی سلامت اداری، راهکارهای جلوگیری از مفاسد اداری است.

حسینی با بیان اینکه حضرت علی (ع) راهکارهای بسیار ارزشمندی جهت مبارزه با فساد داشتند تصریح کرد: برکناری و مجازات کارگزاران مفسد یکی از راهکارهای این امام بزرگوار بوده است.

وی بازگرداندن بیت‌االمال، شایسته سالاری مدیران وظیفه‌شناس، نظارت و پیگیری مستمر‌، تامین معیشت مالی کارگزاران را از دیگر راهکارهای امام علی (ع) برشمرد و گفت: اگر در کشور ما از راهکارهای حضرت علی(ع) استفاده و عملیاتی شود دیگر هیچ مشکلی در کشور وجود نخواهد داشت.

رئیس سازمان بسیج کارمندان استان گیلان کم کاری، اهمیت ندادن به ارباب رجوع و موارد اینچنینی را نیز از مفاسد اداری دانست و خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب به مفاسد اقتصادی اشاره فرمودند و از جوانان جهت مطالبه‌گری این مهم نام بردند.

حسینی با تاکید براینکه فساد هیچ وقت از بین نمی‌رود ولی می‌توان راهکارهای کاهش فساد را مورد بررسی قرار داد تصریح کرد: در کشور ما قانونی که موضوع فساد را به صورت مستمر و احسنت پیگیری شود وجود ندارد و مطالبه‌گری مردم نیاز است.

رئیس سازمان بسیج کارمندان استان گیلان با اشاره به رئیس قوه قضائیه که با جدیت و قاطعیت در امر مبارزه با فساد در کشور ورود کرده‌اند افزود: در دنیا ۴۰ درصد کشف فساد توسط خود مردم پیگیری و افشا می‌شود.

حسینی با بیان اینکه مراجع دیگری نیز برای کشف جرائم و مفاسد اقتصادی در کشور وجود دارد تصریح کرد: باید مطالبه‌گری شود تا برای فساد قوانینی محکم و قاطع وضع شود.

وی با تاکید براینکه مدیر متخلف نباید هیچ جایگاهی در ادارات و سازمانها داشته باشد افزود: بایداز افرادی که فساد و موارد نظیر آن در ادارات را افشاگری می‌کنند حمایت شود و حتی موارد تشویقی برای افشای فساد در ادارات گذاشته شود.

رئیس سازمان بسیج کارمندان استان گیلان با بیان اینکه نباید شخص افشاگر تنبیه شود و یا تنزل مقامی پیدا کند تصریح کرد: باید از نمایندگان مجلس درخواست شود تا از افرادی که گزارش فساد ارائه می‌کنند مورد حمایت دستگاه‌های مربوطه قرار گیرند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1027498

وب گردی

وب گردی