کمیته ارزیابی فعالیت‌های واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: به‌زودی کمیته‌ای در استان تشکیل خواهد شد که هر سه ماه یک‌بار نتیجه فعالیت‌ها و برنامه‌های کاری واحدها و مراکز را ارزیابی خواهد کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد کرمانشاه، صبح امروز با حضور جهانشیر امینی دبیر هیئت امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه، حسن امیری رئیس دبیرخانه هیئت‌ امنا، حجت‌الاسلام مرتضی جلیلی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه، معاونان، مدیران کل و رؤسای واحدها و مراکز دانشگاهی، پنجمین جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه در واحد کرمانشاه برگزار شد.

جهانشیر امینی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه در این جلسه با تبریک سال تحصیلی جدید به حاضران در جلسه اظهار کرد: امیدوارم سالی موفق و ایمن را پیش رو داشته باشیم و از همه انتظار دارم با قوت و جدیت فعالیت‌های خود را آغاز کنند، به‌ویژه باید نگاه جدیدی به مجموعه دانشگاه داشته باشیم و با فکری نو و استفاده از راهکارهای جدید برای تعالی دانشگاه آزاد اسلامی بکوشیم.

وی با توجه به شرایط حساس کنونی بر اهمیت تشکیل کمیته ارزیابی در استان تأکید و تصریح کرد: به‌زودی کمیته‌ای در استان تشکیل خواهد شد که هر سه ماه یک‌بار نتیجه فعالیت‌ها و برنامه‌های کاری واحدها و مراکز را ارزیابی خواهد کرد و نتیجه بررسی‌های این کمیته در فعالیت کاری مسئولان واحدها و مراکز بسیار حائز اهمیت است.

امینی خاطرنشان کرد: علاوه بر کارهای روزمره آموزشی و پژوهشی باید فعالیت‌های فرهنگی و اقتصادی در رأس برنامه‌های کاری مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی استان باشد. باید از توانمندی‌های خود استفاده و کسب درآمد کنیم؛ چراکه شهرستان‌های ما ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل بسیاری دارند که باید از آنها برای توسعه دانشگاه و شهر خود سود ببریم.

دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه به این نکته نیز اشاره کرد که مردم مهم‌ترین ملاک ارزیابی ما هستند و باید مسئولان واحدها و مراکز استان از نظرها و پیشنهادهای مردمی در مسیر توسعه سود ببرند، دانشگاه آزاد اسلامی نیز باید در شهرستان‌ها مرجع باشد و نمایندگان دانشگاه در تمام جلسات حضور فعال داشته باشند.

وی بر برنامه کاری و هدفمند نیز تأکید کرد و گفت: باید هر واحد یا مرکز ما برنامه کاری مشخص داشته باشد و از ظرفیت استادان و کارکنان خود استفاده کند. علاوه‌بر این مشورت و هم‌فکری را سرلوحه کار خود قرار دهد؛ چراکه باید به همه اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه شخصیت و بها بدهیم و اصول کار باید کارآمدکردن دانشگاه باشد.

امینی بر اهمیت منظم‌بودن اعضای هیئت علمی و برگزاری مستمر کلاس‌ها نیز تأکید کرد و به رؤسای واحدها و مراکز گفت: در انتخاب اعضای حق‌التدریس دقت کنید و این استادان باید زیر نظر مستقیم رئیس واحد یا مرکز انتخاب شوند و افراد لایق و شایسته‌ای باشند. باید عملکرد خوب، گشاده‌رویی، حفظ حرمت دانشجو و تکریم مهم‌ترین اصل استادان در برخورد با دانشجویان باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه بر اهمیت درآمدزایی غیرشهریه‌ای نیز تأکید و عنوان کرد: مسائل مالی و اقتصادی را جدی بگیرید و باید درآمد غیرشهریه‌ای به درآمد شهریه‌ای منتج شود.

حجت‌الاسلام مرتضی جلیلی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه نیز در این جلسه با تأکید بر اهمیت فعالیت‌های فرهنگی در واحدها و مراکز استان بیان کرد: فعالیت‌های فرهنگی ما باید اثربخش و نه باری به‌هرجهت باشد و باید تلاش کنیم شئون دانشگاه آزاد اسلامی را حفظ کنیم و این وظیفه همه ما به‌ویژه اعضای هیئت علمی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1027503

وب گردی

وب گردی