سهمیه فرزندان اعضای هیئت علمی چندان زیاد نیست!

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: مگر چقدر از فرزندان اعضای هیئت علمی کشور در سن ورود به دانشگاه قرار دارند؟ برخی تصور می‌کنند هر سال در خانواده‌ اعضای هیئت علمی سه یا چهار فرزند کنکوری وجود دارد.

منصور غلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به سهمیه فرزندان اعضای هیئت علمی اظهار کرد: تعداد افرادی که از امتیاز فرزندان اعضای هیئت علمی استفاده می کنند، زیاد نیست.

وی ادامه داد: مگر چقدر از فرزندان اعضای هیئت علمی کشور در سن ورود به دانشگاه قرار دارند؟ برخی تصور می‌کنند هر سال در خانواده‌ اعضای هیئت علمی سه یا چهار فرزند کنکوری وجود دارد؛ در حالی که تعداد آنان بسیار محدود است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در واقع این امتیاز به فرزندان اعضای هیئت علمی اجازه می‌دهد تا بتوانند در محل زندگی والدین خود باشند. ناگفته نماند این سهم چندان بزرگ نیست.

وی با اشاره به اعتراض دانشجویان کارشناسی ارشد در زمینه کاهش سهمیه‌ها گفت: سهمیه‌های قانونی مشخص است، این سهمیه‌ها دارای مصوبه مجلس بوده که سازمان سنجش موظف به اعمال آن است. هیچ سهمیه دیگری تعیین نشده است، خود سازمان سنجش و وزارت علوم نمی‌تواند سهمیه‌ای قائل شود.

گفتنی است وزیر علوم پیش‌تر در بخشی از سخنان خود اعلام کرده بود که فرزندان اعضای هیئت علمی تنها در کارشناسی ارشد می‌توانند از امتیاز فرزند عضو هیئت علمی استفاده کنند. این امتیاز براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است که فرزندان اعضای هیئت علمی می‌توانند بعد از قبولی در دانشگاه مربوط، به دانشگاه محل تدریس پدر و مادرشان منتقل شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1027553

وب گردی

وب گردی