ترامپ برای جذب آرای عمومی، نیازمند مذاکره با ایران است/ دولتمردان در زمین ترامپ بازی نکنند

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: ترامپ برای کسب آرای مردمی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به مذاکره با ایران نیاز دارد، دولتمردان لازم است در شرایط حساس کنونی در بازی ترامپ ایفای نقش نداشته باشند.

ابراهیم متقی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه آمریکا از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی با مبانی اصولی انقلاب مشکل داشت، اظهار کرد: آمریکا و هم‌دستان منطقه‌‌ این کشور، بارها دشمنی خود را علیه مردم و انقلاب نشان داده‌اند.

وی ادعای آمریکا مبنی بر کدخدایی جهان را مایه دشمنی با کشورهای آزاده دانست و گفت: دولت‌های مختلف آمریکا نه تنها با ایران بلکه با هر کشوری در جهان که زیر پرچم آمریکا نباشد و بخواهد مستقل عمل کند، دشمنی دارند.

استاد تمام روابط بین الملل دانشگاه تهران عنوان کرد: آمریکا از دشمنی با ایران نه تنها به دنبال تغییر نظام و روی کار آوردن نظام دلخواه خود است، بلکه برای کسب منابع و ذخایر طبیعی ایران به هر روشی چنگ می‌زند.

متقی اذعان کرد: آمریکا و انگلستان در گذشته و قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، منابع ایران از جمله نفت را به تاراج می‌بردند؛ اما پش از پیروی انقلاب اسلامی این منبع عظیم درآمدی را از دست دادند. در چنین شرایطی طبیعی است که برای برگرداندن این منبع درآمدی تلاش کنند؛ اما جمهوری اسلامی به عنوان سدی محکم برای رسیدن به خواسته‌ آن‌ها به شمار می‌رود.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بیان کرد: ترامپ برای جذب آرای شهروندان آمریکایی و نظر مساعد افکار عمومی در جهان، به مذاکراه با ایران نیازمند است؛ چرا در پروژه عراق، افغانستان و طالبان و کره شمالی موفقیت چشمگیری به دست نیاورده؛ در این نقطه حساس تاریخ دولتمردان باید هوشیار عمل کرده و در بازی خوش رنگ ترامپ بازیگری نکنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1027556

وب گردی

وب گردی