نیمی از صندلی‌های دوره‌ بدون آزمون سراسری خالی مانده است

نیمی از صندلی‌های دوره بدون آزمون کنکور سراسری، سه روز به پایان ثبت‌نام خالی مانده است.

حسین توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به اعلام نتایج نهایی رشته‌های با آزمون کنکور سراسری اظهار کرد: نتایج نهایی پذیرفته شدگان آزمون سراسری سال 98 دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی 23 شهریور از طریق سازمان سنجش اعلام شد.

به گفته وی، 191 هزار و 215 نفر در این آزمون پذیرفته شده‌اند که از این تعداد، 104 هزار و 123 نفر زن و 87 هزار و 92 نفر مرد بودند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: از آمار پذیرفته شدگان نهایی، 116 هزار و 959 نفر در دوره‌های روزانه، 15 هزار و 201 نفر در دوره‌های شبانه، 13 هزار و 188 نفر در دانشگاه پیام نور، 23 هزار و 928 نفر در پردیس دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی، 16 هزار و 139 نفر در موسسات غیر انتفاعی و غیردولتی، سه هزار 787 نفر در پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی پذیرفته شده‌اند، همچنین دو هزار و 13 نفر نیز مازاد هستند.

وی با اشاره به ثبت‌نام داوطبان در رشته‌های بدون آزمون کنکور سراسری بیان کرد:‌ ثبت‌نام و انتخاب رشته برای پذیرش دانشجو در رشته‌های تحصیلی که صرفاً براساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) صورت می‌گیرد، از دوشنبه 20 اسفند 97 آغاز شد و پنجشنبه 28 شهریور سال جاری به پایان می‌رسد. گفتنی است این ثبت‌نام به صرفاً به‌ صورت اینترنتی صورت می‌گیرد.

توکلی افزود: هر داوطلب می‌تواند 100 کدرشته را از میان کدرشته‌های انتخابی مورد علاقه خود انتخاب کرده و آن را در فرم انتخاب رشته اینترنتی ثبت کند.

وی با اشاره به آمار نهایی ثبت‌نام در دوره‌های بدون آزمون کنکور سراسری گفت: ظرفیت پذیرش دانشجو در آزمون سراسری برای رشته‌های تحصیلی که پذیرش آن‌ها بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) صورت می‌گیرد، 596 هزار و 88 نفر است. تا ساعت 8 صبح امروز 223 هزار و 344 نفر در این دوره‌ها ثبت‌نام و انتخاب رشته کردند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور اظهار کرد: دفترچه راهنمای ثبت‌نام دوره‌های بدون آزمون کنکور سراسری از 17 بهمن ماه سال گذشته منتشر شد. تمامی داوطلبان متقاضی ثبت‌نام و انتخاب رشته برای شرکت در پذیرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی(بدون آزمون) باید با مطالعه این دفترچه و اطلاعیه‌های تکمیلی، نسبت به ثبت‌نام در این دوره‌ها اقدام کنند.

وی اضافه کرد: تمامی داوطلبان اعم از پذیرفته شدگان رشته های تحصیلی با آزمون و یا کسانی که در این مرحله در ردیف پذیرفته شدگان قرار نگرفته اند، در صورت تمایل برای ثبت نام و پذیرش در رشته های صرفاً براساس سوابق تحصیلی می توانند حداکثر تا 28 شهریورماه به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند.

توکلی در پایان تاکید کرد: تاریخ 28 شهریورماه قابل تمدید نیست و داوطلبانی که قبلاً در این سامانه ثبت‌نام و انتخاب رشته کرده‌اند در صورت تمایل می‌توانند تا این تاریخ نسبت به ویراش اطلاعات و یا رشته‌های انتخابی خود اقدام کنند.

گفتنی است با توجه به ظرفیت 596 هزار و 88 نفری ثبت‌نام رشته‌های تحصیلی براساس سوابق تحصیلی(صرفاً بر اساس معدل کتبی دیپلم) آزمون سراسری، تا ساعت 8 صبح امروز 25 شهریور ماه، تنها کمتر از 50 درصد داوطلبان نسبت به ثبت‌نام در این دوره اقدام کرده‌اند، به عبارت دیگر می‌توان گفت 372 هزار و 744 صندلی در دوره‌های بدون آزمون کنکور سراسری خالی مانده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1027559

وب گردی

وب گردی