ارز همراه زائران اربعین ۹۸ چقدرخواهد بود؟ /راه اندازی حج عمره بعد از ماه محرم

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: پیش بینی می‌کنیم ۱۰۰ هزار دینار به زائران اربعین تعلق بگیرد، ولی هنوز قطعی نشده و باید مذاکرات با بانک مرکزی ایران و بانک مرکزی عراق صورت بگیرد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، علیرضا رشیدیان درباره علت الزام زائران به ثبت نام در سامانه سماح با توجه به برداشته شدن ویزا گفت: تمامی کسانی که قصد سفر به اربعین را دارند باید در سامانه سماح ثبت نام کنند. علت این ثبت نام این است که زائران شناسایی و ساماندهی شوند و در ارائه خدمات به زائرین مشکلی به وجود نیاید و اینکه این زائران در بین هر سه مرز تقسیم شوند و ناوگان ترابری لازم فراهم شود.

رشیدیان در ادامه بیان کرد: سامانه سماح برای تسهیل شرایط، امنیت و آرامش و خدمات دهی برای خود زائران است.

وی در ادامه بیان کرد: در زمینه تامین ارز همراه زائران اگر با دولت عراق برای تامین دینار مورد نیاز زائران به توافق برسیم در این سوی مرز‌ها از طریق همین ثبت نامی‌ها برای تخصیص ارز همراه زائران اقدام خواهیم کرد.

ارز همراه زائران اربعین ۹۸ چه میزان خواهد بود؟

رشیدیان در ادامه در پاسخ به این سوال که ارز همراه زائران اربعین ۹۸ چه میزان خواهد بود گفت: پیش بینی می‌کنیم ۱۰۰ هزار دینار به زائران تعلق بگیرد، ولی هنوز قطعی نشده و باید مذاکرات با بانک مرکزی ایران و بانک مرکزی عراق صورت بگیرد.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: آخرین اطلاعات این است که رئیس بانک مرکزی، عبدالناصرهمتی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی گفته است که با توجه به مذاکرات با عراق سیاست این کشور این است که برای انتقال دینار عراق به خارج از کشور ممنوعیت وجود دارد و امکان تامین ارز در داخل کشور وجود ندارد و زائرینی که می‌خواهند برای سفر اربعین به عراق بروند از هم اکنون ارز مورد نیاز خود را از بازار آزاد تهیه کنند.

رشیدیان در پاسخ به این سوال که چه زمانی حج عمره راه اندازی خواهد شد؟ گفت: ۵ میلیون ۸۰۰ هزار نفر ثبت نام شده برای عمره داریم و مذاکرات با طرف عربستانی برای راه اندازی عمره مذاکراتی سهلی بود و حول دو موضوع کنسولی و رفع موانع سخت گیرانه عربستان راجع به ممنوعیت سفر عربستانی‌ها به ایران است که در حوزه اختیارات حج و زیارت عربستان نیست و این مسائل در حال پیگیری از دیوان ملکی و وزارت خارجه عربستان است.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که پیش بینی می کنید عربستان چه زمانی نتیجه مذاکرات را اعلام کند؟ افزود: باید پاسخ را از عربستان در یک ماه جاری بگیریم و در صورت موافقت بعد از ماه محروم و سفر مقدمات سفر عمره گذاران را فراهم کنیم.

وی در ادامه بیان کرد: آمادگی اعزام حجاج عمره بعد از ماه محرم را داریم.

میزان

انتهای پیام/

کد خبر: 1027560

وب گردی

وب گردی