افتتاح مرکز خدمات آزمایشگاهی در واحد تهران مرکزی/ محیط زیست و مهندسی ورزش موضوع پایان نامه‌‌های دانشگاه در طرح پایش

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی گفت: در سال تحصیلی جدید و به مناسبت هفته پژوهش یک مرکز خدمات آزمایشگاهی افتتاح خواهیم کرد که نزدیک به 150 آزمایشگاه در رشته‌‌‌‌‌‌های مختلف را در برمی‌‌گیرد.

علی نیازی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی در گفت‌‌و‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره برنامه‌‌‌های این واحد دانشگاهی در توسعه امور پژوهشی گفت: واحد تهران مرکزی حدود یک‌‌سال است که در مجتمع نیایش مخصوص دانشجویان فنی و مهندسی و معماری و در مجتمع ولایت سوهانک که مختص به رشته‌‌‌های علوم انسانی بوده تجمیع شده است.

وی تشریح کرد: بزرگترین فعالیتی که در تجمیع دانشکده‌‌‌‌‌‌‌های این دانشگاه انجام شده، تجمع آزمایشگاه‌‌های مجهز تحقیقاتی و آموزشی مجتمع دانشگاهی ولایت است که در سراسر شهر پراکنده بودند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی درباره ارائه خدمات آزمایشگاهی و پژوهشی در سال جاری اظهار کرد: در سال تحصیلی جدید و به مناسبت هفته پژوهش یک مرکز خدمات آزمایشگاهی افتتاح خواهیم کرد که نزدیک به 150 آزمایشگاه در رشته‌‌‌‌‌‌های مختلف را در برمی‌‌گیرد. تجهیزات این آزمایشگاه بر مبنای آخرین تکنولوژی روز دنیاست که مجموعه‌‌ای بی‌‌نظیر در عرصه خدمات‌‌رسانی آزمایشگاهی استان تهران خواهد بود.

نیازی درباره توسعه طرح پایش در سال تحصیلی جدید گفت: از دیگر برنامه‌‌‌‌های مهم واحد تهران مرکزی در سال جدید، اجرای طرح پایش است. در یک‌‌سال گذشته سامانه پژوهش‌‌یار که فرآیند دریافت پروپوزال‌‌ها و پایان‌‌نامه‌‌ها به صورت الکترونیکی در این سامانه دریافت می‌‌‌شود فعال شده و برنامه‌‌های علمی مختلف در قالب نظام موضوعات که در یک سال اخیر بر روی آنها فعالیت‌‌هایی صورت گرفته در حال حاضر در سامانه پایش بارگذاری شدهاست.

وی تصریح کرد: در کلیه واحدهای دانشگاه آزاد که در قالب نظام موضوعات ماموریت محور شدند از اول مهرماه دانشجویانی که باید در مقطع ارشد، پروپوزال ارائه کنند موضوع پایان‌‌‌نامه‌‌های خود را انتخاب می‌‌‌کنند. بدون تردید، اجرایی شدن طرح پایش، یک هدفمندی ویژه بوده که در دانشگاه آزاد در حال انجام است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی درباره ماموریت محول به این واحد دانشگاهی در طرح پایش گفت: واحد تهران مرکزی در نظام موضوعات طرح پایش، دارای دو ماموریت با موضوعات علوم و مهندسی ورزش و محیط زیست است که این دو موضوع مبنای موضوع پایان‌‌‌نامه کلیه رشته‌‌ها قرار خواهد گرفت و حتی در رشته‌‌های ادبیات، حقوق و فنی و مهندسی هم در بحث محیط‌‌‌‌ زیست نظام موضوعات مربوطه را استخراج کردیم.

نیازی در پایان خاطرنشان کرد: شهریور‌‌ماه سال آینده دو همایش ملی با موضوعات محیط زیست و مهندسی ورزش مصوب کردیم که دستاوردهای دانشجویان ارشد در قالب ارائه پایان‌‌نامه با این موضوعات در این همایش‌‌ها ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1027561

وب گردی

وب گردی