مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های دانشگاهی کشور در 25 شهریور

«جدی بودن مشکل بودجه دانشگاه‌ها، تلفیق دانش و مهارت را در سما و استارت دانشگاه‌ها برای حل مسائل جامعه در سال تحصیلی جدید» از جمله مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های دانشگاهی کشور در 25 شهریورماه است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، روزنامه‌‌های فرهیختگان و آفرینش از جمله روزنامه‌های دانشگاهی کشور هستند که اخبار و موضوعات حوزه آموزش عالی را منعکس می‌کنند.

مهم‌ترین عناوین روزنامه فرهیختگان در بیست و پنجم شهریورماه به شرح زیر است:

می‌خواهیم دانش و مهارت را در سما تلفیق کنیم

خبرنگار روزنامه فرهیختگان در این عنوان با سید محمد بطحایی معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی به گفت‌و‌گو نشسته است. وی در این عنوان روزنامه اعلام کرده است: ما می‌توانیم مدارسی را به جامعه ارائه دهیم که از حیث کیفیت آموزشی و پرورشی در سطحی باشد که فارغ‌التحصیلان آن به دانش‌ها و مهارت‌های موردنیاز که صرفا مهارت‌های علمی هم نیست، بلکه دارای مهارت‌های موردنیاز در همه ساحت‌های تربیتی که در سند تحول به‌تفصیل از آنها نیز صحبت شده، باشند. وقتی صحبت از مدارس باکیفیت در حوزه مدارس سما و دانشگاه آزاد اسلامی می‌شود، منظور مدارسی است که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از آنها نام برده شده است. فضای این مدارس باید باکیفیت باشد، نیروی انسانی و مدیریت آن و تجهیزات و منابعی که به کار گرفته می‌شود نیز باید در قالب همان سند باشد و همه اینها باعث ایجاد مدارسی می‌شود که خروجی آن فارغ‌التحصیلانی خواهند بود که قرار است نظام جمهوری اسلامی به دست آنها سپرده شده و آینده کشور را رقم بزنند.

دانشگاه آزاد می‌تواند آموزش عالی را متحول کند

محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در دومین دوره آموزشی تشکیلاتی طرح شهید شهریاری بیان کرد: افتخار می‌کنیم در دانشگاه آزاد اسلامی، خادمی بخش بزرگی از آموزش عالی کشور را برعهده داریم و با همه وجود از این دانشگاه دفاع می‌کنیم. معتقدیم دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند نظام آموزش عالی کشور را متحول کند. شرط اول تحقق این هدف این است که نقاط ضعف گذشته و غفلت‌هایی که صورت‌گرفته را بشناسیم و آنها را برطرف کنیم. کسانی که گمان می‌کنند با فضاسازی‌های مجازی می‌توانند ما را از راهی که انتخاب کرده‌ایم، پشیمان کنند تا از این مسیر کوتاه بیاییم، اشتباه می‌کنند، چراکه ما یاد گرفته‌ایم این راه را با شجاعت و توکل به خدا پیش ببریم.

رستمی: مشکل بودجه دانشگاه‌ها جدی است

این عنوان روزنامه فرهیختگان، به سخنان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در نشست سراسری روسای دانشگاه‌ها پرداخته است، در این عنوان مصطفی رستمی با تاکید بر اینکه با عوامل مخل اخلاق و معنویت در دانشگاه‌ها باید ستیز معقولانه شود، گفت: «ما نمی‌توانیم نسبت به این افراد بی‌تفاوت باشیم.» او با بیان اینکه کسری بودجه در دانشگاه‌ها جدی است، اظهار کرد: «این کسری بودجه و محدودیت در بخش‌های مختلف که به بودجه دولتی وابسته است، دیده می‌شود.»

مهم‌ترین عناوین روزنامه آفرینش در بیست و پنجم شهریورماه به شرح زیر است:

استارت دانشگاه‌ها برای حل مسائل جامعه در سال تحصیلی جدید

این عنوان روزنامه آفرینش، به سخنان وزیر علوم در نشست رؤسای دانشگاه های کشور پرداخته است، در ابن نشست منصور غلامی درباره مهمترین برنامه های وزارت علوم همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید گفت: در این حوزه ما دو برنامه مدنظر داریم، اول اینکه آموزش های خود را بر اساس اصول کیفی و کاربردی پیش ببریم و دانش آموختگانی با مهارت تر در عرصه عمل و کارآفرینی داشته باشیم. برنامه بعدی ما حضور بیشتر در عرصه تحقیق و انجام پروژه های تحقیقاتی به منظور کاهش مسائل و مشکلات جامعه و مسائل تولیدی و صنعتی است.

جزئیات ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان ارشد و دکتری ویژه استعدادهای درخشان دانشگاه تهران

این عنوان روزنامه آفرینش،‌ جزئیات ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان ارشد و دکتری ویژه استعدادهای درخشان دانشگاه تهران را اعلام کرده است. ثبت‌نام غیرحضوری در سه‌شنبه و چهارشنبه 26 و 27 شهریور 1398 و ثبت‌نام حضوری در روزهای شنبه و یکشنبه 30 و 31 شهریور 1398 در محل پردیس / دانشکده‌های مذکور صورت می‌گیرد، دانشجویان باید برای ثبت‌نام در این دوره‌ها مدارک اعلام شده را به همراه داشته باشند. لازم است پذیرفته‌شدگان محترم که پیامک دریافت کرده‌اند جهت ثبت‌نام به سایت reg.ut.ac.ir و آن دسته از پذیرفته‌شدگانی که پیامک دریافت نکرده‌اند جهت بارگذاری مدارک به admission.ut.ac.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1027568

وب گردی

وب گردی