سالانه 500 شرکت فناوردر پردیس های پارک علم و فناوری حمایت می شوند

سرپرست اداره کل امور پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی از ایجاد پردیس‌های پارک علم و فناوری در مراکز استان‌ها خبر داد و گفت: با برنامه‌ریزی های صورت‌گرفته، مقرر شده سالانه 500 شرکت فن‌آور یا دانش بنیان جدید وارد پردیس های پارک ها شود تا از آنها در جهت رسیدن به بلوغ فناوری و وارد شدن به عرصه تجاری‌سازی، حمایت شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، سیدمحمدجواد صدری مهر سرپرست اداره کل امور پارک علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: برنامه کوتاه‌مدت این اداره کل، ساماندهی وضع موجود پارک علم و فناوری مرکزی دانشگاه و شرکت های مستقر در آن است.

وی ادامه داد: برنامه بعدی ما ایجاد پردیس های پارک علم و فناوری در تمام مراکز استان ها در کشور است. با برنامه‌ریزی های صورت‌گرفته، مقرر شده سالانه 500 شرکت فن‌آور یا دانش بنیان جدید وارد پردیس های پارک ها شود تا از آنها در جهت رسیدن به بلوغ فناوری و وارد شدن به عرصه تجاری‌سازی، حمایت شود.

سرپرست اداره کل امور پارک علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه تجاری‌سازی دارای یک ضریب و نرخ است، گفت: این ضریب بدین معنی است که چه تعداد از شرکت های دانش بنیان توانسته اند وارد تجاری سازی شده و محصول خود را به بازار ارائه دهند. ما به دنبال افزایش چشمگیر این ضریب هستیم و در سال آینده گزارشی مبنی بر افزایش نرخ تجاری سازی شرکت های دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی ارائه خواهد شد.

صدری مهر با بیان اینکه برنامه بعدی ما حمایت از ورود شرکت های دانش بنیان به بازار است، اظهار داشت: در برخی موارد صنایع و بازار محصولی را که نیاز دارند، صرفاً در یک تخصص علمی و دانشی نمی‌گنجد، بلکه این محصول باید توسط چند تکنولوژی همگرا ایجاد شود تا نیاز صنایع را رفع کند. یکی از کارهای جدی اداره کل امور پارک علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان؛ حمایت از شرکت های دانش بنیان در مورد فناوری های همگرا و ایجاد تعامل بین آنهاست تا با ورود به صنعت، نیازهای صنعت را حل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: برنامه این اداره کل، توسعه بازار برای شرکت های کوچک دانش بنیان است تا این شرکت های کوچک بتوانند با صنایع و کارخانجات بزرگ ارتباط برقرار کرده و به بازار وارد شوند. این اداره کل از طریق پوشش ریسک های شرکت دانش بنیان با صنعت از شرکت های کوچک حمایت خواهد کرد.

سرپرست اداره کل امور پارک علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان ادامه داد: بحث بعدی که در این اداره کل انجام خواهد شد، تعامل جدی با ارائه‌دهندگان خدمات در حوزه های شرکت های دانش بنیان و تجاری‌سازی است. در این سالها مجموعه های مختلفی مانند معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری و برخی وزارتخانه اقدامات مفیدی انجام داده اند و ما به دنبال ایجاد تعامل هستیم تا محصولات شرکت های دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی بتوانند وارد بازار شوند.

صدری مهر با بیان اینکه تعامل با مدیران ارشد و بدنه دانشگاه آزاد اسلامی، از دیگر برنامه های این اداره کل است، گفت: باید سازوکاری اتخاذ شود تا تمام بدنه دانشگاه به سمت فناوری حرکت کنند. این موضوع نیاز به فرهنگ‌سازی دارد تا موجب شود دانشگاه از دانشگاه نسل اول به سمت دانشگاه های نسل سوم و چهارم حرکت کند.

وی با تأکید بر اینکه تلاش ما در این اداره کل، ایجاد کارآفرینی برای حل نیازهای صنعت و کشور است، تصریح کرد: طبق گفته دکتر دهقانی فیروزآبادی؛ بزرگ‌ترین ثروت ما همین مشکلاتی است که وجود دارد، چرا که هرکدام از آنها می تواند با تبدیل شدن به فرصت، کارآفرینی و اشتغال ایجاد کند. باید در این عرصه مدیران ارشد دانشگاه و حوزه معاونت فناوری و نوآوری همراه شوند تا مشکلات کشور به فرصت ها تبدیل شود.

انتهای پیام /

کد خبر: 1027589

وب گردی

وب گردی