دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه معین برپایی موکب‌‌ها در ستاد اربعین شد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: موکب اصلی ما که همراه با سازمان مرکزی به عنوان معین انتخاب شدیم در مرز خسروی است و خدمت‌‌رسانی مناسبی در زمینه‌‌های مختلف فرهنگی، رفاهی، پزشکی و درمانی از سوی دانشگاه آزاد در این موکب به زائران اربعین انجام خواهد شد. 

جهانشیر امینی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه در گفت‌‌و‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره خدمت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌رسانی این واحد دانشگاهی برای برپایی ستاد اربعین در سال جاری گفت: در حال حاضر، ستاد اربعین در دانشگاه آزاد استان کرمانشاه تشکیل شده است. دو موکب در شهرستان صحنه و کنگاور که واحدهای دانشگاهی ما مستقر هستند در کنار موکب‌‌‌‌‌‌های مردمی تحت نظارت فرمانداری برپا خواهد شد.

وی درباره جزئیات خدمات‌‌رسانی موکب‌‌های مختلف دانشگاه آزاد کرمانشاه تشریح کرد: یک موکب هم در کرمانشاه برپا می‌‌‌کنیم؛ اما موکب اصلی ما که همراه با سازمان مرکزی به عنوان معین انتخاب شدیم در مرز خسروی خواهد بود که خدمت‌‌رسانی در زمینه‌‌های مختلف فرهنگی، رفاهی، پزشکی و درمانی از سوی دانشگاه آزاد در این موکب به زائران اربعین انجام خواهد شد.

امینی در ادامه درباره امکانات اسکان‌‌دهی واحدهای دانشگاه آزاد کرمانشاه خاطرنشان کرد: در واحدهای گیلان‌‌غرب و قصرشیرین که نزدیک به مرز خسروی هستند، امکان اسکان‌‌دهی برای زائرانی که از اعضای خانواده دانشگاه آزاد باشند فراهم است. در هر یک از واحدهای دانشگاهی امکانات لازم برای اسکان‌‌‌دهی تا 50 نفر را فراهم می‌‌‌کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه درباره غیبت دانشجویان حاضر در پیاده‌‌‌روی اربعین تصریح کرد: کلیه دانشجویانی که در سفر اربعین شرکت کنند می‌‌توانند با ارائه مدارکی مبنی بر تایید حضور در این سفر، غیبت خود را موجه کنند. حضور دانشجویان در این سفر، تا 10 روز بلامانع بوده و غیبت آنها موجه تلقی می‌‌شود و بعد از بازگشت از سفر، کلاس‌‌های جبرانی برای کلیه زائران پیاده‌‌روی اربعین برگزار می‌‌شود.

وی درباره اعطای تسهیلات به دانشجویان دانشگاه آزاد کرمانشاه برای حضور در سفر اربعین اظهار کرد: بر طبق بخشنامه سازمان مرکزی، کلیه دانشجویان متقاضی سفر اربعین می‌‌توانند از تسهیلات وام یک میلیون تومانی بهره‌‌مند شوند که پرداخت آن به قرض الحسنه و در دراز مدت خواهد بود.

گفتنی است، ستاد اربعین در دانشگاه آزاد اسلامی با دستور دکتر طهرانچی برای انسجام‌‌‌بخشی و هم‌‌‌افزایی بیشتر، جهت اعزام کاروان دانشجویی و ایجاد موکب‌‌های مختلف توسط دانشگاه آزاد به ریاست احمد صالحی آرا سرپرست مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی در نقاط مرزی کشور ایجاد شده است. در سال‌‌های گذشته واحدهای مختلف دانشگاه آزاد برای فعالیت و ایجاد موکب در زمان اربعین به صورت جزیره‌‌‌‌ای و پراکنده فعالیت داشتند؛ اما با ایجاد این ستاد، مدیریت زائران و خدمات‌‌رسانی به آنها در واحدهای مرزی دانشگاه آزاد منسجم شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1027599

وب گردی

وب گردی