پرداخت ۲۰۰ میلیارد تومان وام اشتغال به مددجویان امداد توسط بانک مهر ایران

با امضای تفاهم‌‌نامه میان کمیته امداد و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، این بانک متعهد شد در سال ۹۸ مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال به مددجویان امداد ارائه دهد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، تفاهم‌نامه پرداخت ۲۰۰ میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه برای حمایت از طرح‌های اشتغال مددجویان، میان سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد و مرتضی اکبری، مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به امضا رسید.

رئیس کمیته امداد در این مراسم با تقدیر از همکاری خوب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در ارائه تسهیلات به خانواده‌های تحت حمایت، گفت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران سال گذشته پرداخت ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان کمیته امداد را متعهد شده بود که سهم این بانک امسال با رشد چهار برابری به ۲۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

بختیاری از اجرای ۲۶۰۰ طرح اشتغال برای مددجویان با استفاده از تسهیلات پرداختی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران خبر داد و تاکید کرد: با اجرای این طرح‌ها، ۵۷۶ خانواده تحت حمایت به خودکفایی رسیدند و تعداد زیادی از مددجویان نیز صاحب درآمد شدند.

رئیس کمیته امداد با اشاره به ایجاد ۱۴۸ هزار شغل برای مددجویان این نهاد در سال ۹۷ خاطرنشان کرد: تعهد کمیته امداد راه‌اندازی ۷۰ هزار شغل در سال است اما امیدواریم با حمایت شبکه بانکی و پرداخت تسهیلات مورد نیاز، امسال بتوانیم ۱۷۰ هزار شغل برای خانواده‌های تحت حمایت ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته یک سوم اشتغال کشور توسط کمیته امداد ایجاد شد، افزود: به دلیل نظارت کامل کمیته امداد بر روند اجرای طرح‌های اشتغال، تسهیلات پرداختی به مددجویان این نهاد به طور معمول انحراف از هدف ندارد و به درآمدزایی برای خانواده‌ها منجر می‌شود.

در ادامه این مراسم، مرتضی اکبری، مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به همکاری خوب کمیته امداد و بانک مهر ایران اشاره کرد و گفت: سیاست بانک قرض الحسنه مهر ایران پرداخت همه اعتبارات مورد تعهد به مددجویان کمیته امداد است و امیدواریم تا پایان سال رقم ۲۰۰ میلیارد تومان وام قرض الحسنه اشتغال به مددجویان ارائه شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته حدود ۱۹۰ هزار نفر از جامعه هدف کمیته امداد از تسهیلات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران برخوردار شدند، افزود: بانک مهر ایران علاوه بر تسهیلات اشتغال، وام کارگشایی و ودیعه مسکن نیز به مددجویان پرداخت کرده است.

اکبری با تاکید بر اینکه مددجویان کمیته امداد خوش حساب‌ترین مشتریان بانک هستند،گفت: معوقات مددجویان کمیته امداد در حوزه وام اشتغال کمتر از یک درصد است که نشان‌دهنده موفقیت در اجرای طرح‌های اشتغال و خودکفایی این نهاد است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1027601

وب گردی

وب گردی