اجرای طرح سراسری پایش تندرستی دانشجویان جدیدالورود از اول مهر

مدیرکل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان گفت: طرح سراسری پایش تندرستی دانشجویان جدیدالورود از اول مهرماه در مراکز تندرستی و مشاوره دانشجویی 71 دانشگاه کشور اجرا می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی سازمان امور دانشجویان، محمدحسین علیزاده با اشاره به تدوین کارنامه سلامت برای دانشجویان اظهار کرد: امسال برای اولین بار در کشور و به صورت یکپارچه، طرح پایش سلامت جسمانی دانشجویان جدیدالورود توسط ادارات تربیت بدنی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی اجرا می‌شود.

وی افزود: زمان اجرای این طرح از آغاز سال تحصیلی تا پایان ترم اول سال تحصیلی است و بر اساس این طرح، وضعیت جسمانی دانشجویان از نظر تجزیه و ترکیب بدنی، ساختار قامتی و آمادگی جسمانی مورد سنجش و ارزیابی قرار می‌گیرد.

مدیرکل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان تصریح کرد: بر اساس کارنامه و نتایج حاصل از طرح پایش سلامت جسمانی دانشجویان که با ابزارها و آزمون‌های دقیق صورت می‌گیرد، در صورت وجود مشکلات و ناهنجاری‌های مرتبط، مشاوره‌های لازم به دانشجویان برای رفع مشکلات جسمی ارائه می‌شود و دانشجویان از خدمات مراکز تندرستی دانشگاه‌ها استفاده می‌کنند.

علیزاده خاطرنشان کرد: در سال گذشته علیرغم اختیاری بودن این طرح، بیش از 40 دانشگاه در آن شرکت کردند و در سال جدید با عنایت به الزامی بودن انجام آن و تجهیز 71 مرکز تندرستی در دانشگاه‌ها قطعاً شاهد پوشش جمعیت بیشتری در طرح خواهیم بود.

وی در پایان گفت: در راستای اجرای مطلوب طرح سراسری پایش تندرستی دانشجویان، کارگاه آموزشی دستیاری مراکز تندرستی و مشاوره ورزشی روز 27 شهریورماه در دانشگاه صنعتی امیرکبیر و با حضور 150 نفر از کارشناسان آقا و خانم فعال در زمینه پایش و تندرستی ادارات تربیت بدنی دانشگاه‌ها برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1027656

وب گردی

وب گردی