سرشماری زنبورستان‌های کشور از ۶ مهر آغاز می‌شود

 مجری طرح توسعه زنبورداری کشور گفت: زمان سرشماری زنبورستان‌ها از ۶ مهر آغاز می‌شود و در تاریخ اعلام شده برای سرشماری، کوچ زنبورستان‌ها ممنوع بوده و این ممنوعیت به استان‌ها ابلاغ شده است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز و به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، فرهاد مشیرغفاری در رابطه با سرشماری زنبورستان‌ها گفت: سرشماری زنبورستان‌ها هر سال در مهرماه انجام می‌شود و در سال جاری هم از ۶ تا ۱۹ مهر در سطح کشور این کار انجام می‌شود.

وی افزود: مسئولیت این اقدام هم با کارشناسان سامانه پهنه‌بندی سازمان جهاد کشاورزی استان‌ها و شهرستان‌ها است و باید به صورت حضوری به زنبورستان‌ها مراجعه کرده و اقدام به آماربرداری کرده و در سامانه ثبت کنند.

مجری طرح توسعه زنبورداری کشور تاکید کرد: در تاریخ اعلام شده برای سرشماری، کوچ زنبورستان‌ها ممنوع بوده و این ممنوعیت به استان‌ها ابلاغ شده است.

وی گفت: باید کارگروه‌های اجرایی استان‌های کشور از ابتدای شهریورماه تا پایان مهرماه تشکیل شود و این کارگروه‌ها اقدامات اجرایی را که باید انجام شود به صورت مداوم رصد کنند و مشکلات موجود را منعکس کنند.

مشیرغفاری گفت: جلسه ویژه سرشماری را با حضور تمام کارشناسان مسئول زنبور عسل کشور برگزار کردیم و جزئیات و توضیحات لازم در خصوص چگونگی ثبت در سامانه و مباحث نظارتی و کنترل آمار و راستی‌آزمایی بیان شد.

وی افزود: اتحادیه‌ها و تعاونی‌های زنبورداری کشور با کارشناسان پهنه بندی جهاد کشاورزی شهرستان‌ها و استان‌ها و کارشناسان مسئول زنبورعسل باید دراین زمینه همکاری لازم را داشته باشند تا با استفاده حداکثری امکانات جهاد کشاورزی استان و شهرستان از جمله خودرو، اینترنت و لوازم التحریر این کار به نحو شایسته در کشور عملیاتی شود.

مشاور معاون وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: توصیه شده فعالیت کارشناسان پهنه در مدت زمان ۶ تا ۱۹ مهر صرفا بر روی سرشماری زنبورستان‌ها باشد تا کار با دقت بالا در سطح کشور انجام شود تا بتوانیم به اهداف اصلی که در سند راهبردی توسعه زنبورداری کشور داریم، برسیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1027678

وب گردی

وب گردی