مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های دانشگاهی کشور در 26 شهریور

«داوطلبان ارشد منتظر تفسیر مجلسی‌ها، مشق صنعت در دانشگاه با چاشنی اشتغال و اعلام نتایج نهایی آزمون دکتری علوم پزشکی» از جمله مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های دانشگاهی کشور در26 شهریور است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، روزنامه‌‌های فرهیختگان و آفرینش از جمله روزنامه‌های دانشگاهی کشور هستند که اخبار و موضوعات حوزه آموزش عالی را منعکس می‌کنند.

مهم‌ترین عناوین روزنامه فرهیختگان در بیست و ششم شهریورماه به شرح زیر است:

داوطلبان ارشد منتظر تفسیر مجلسی‌ها

فرهیختگان در این عنوان اعتراض جمعی از داوطلبان کنکور کارشناسی‌ارشد را بررسی‌ کرده است. افزایش تعداد اعضای کمپین داوطلبان معترض به نتایج نهایی آزمون کارشناسی‌ارشد باعث شد ابتدا ابراهیم خدایی، رئیس سازمان سنجش آموزش در گفت‌وگویی سازمان سنجش را تنها مجری قانون بخواند و پیرامون نحوه محاسبه سهمیه‌های داوطلبان ارشد بگوید: «سازمان سنجش برای تغییر قانون اختیاری ندارد و اگر بنا به تغییر قانون باشد، مجلس شورای اسلامی باید این کار را انجام دهد و درصورت اصلاح قانون از سوی مجلس، سازمان سنجش مجری قانون است و موارد را طبق قانون مصوب مجلس اجرا می‌کند.» پس از آن، نمایندگان مجلس، به‌خصوص اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به این موضوع ورود پیدا کردند؛ اما هرکدام از یک‌طرف دعوا حمایت کردند‍‍‍! قاسم احمدی‌لاشکی، نایب‌رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در 24 شهریورماه در گفت‌وگویی با فارس، قول پیگیری این موضوع را از سازمان سنجش می‌دهد. (ادامه این گزارش را می‌توانید در روزنامه فرهیختگان بخوانید.)

مشق صنعت در دانشگاه با چاشنی اشتغال

این عنوان از اجرای طرح پویش با هدف کاهش فارغ‌التحصیلان بیکار در واحدهای دانشگاه آزاد استان اصفهان حکایت دارد. واحدهای دانشگاه‌های آزاد اسلامی در استان اصفهان در حال پیاده‌سازی طرح جدیدی با عنوان پویش هستند که به وسیله آن، فارغ‌التحصیلان این مراکز آموزش‌عالی فاصله خود را با اشتغال کمتر و کمتر کنند. در این طرح که نخستین مرحله آن چند روزی است آغاز شده، دانشجویان با توجه به نیازهای صنایع آموزش می‌بینند و در کنار آموزش، تجربه حضوری جدی در فضای کار را کسب خواهند کرد. این طرح در قالب تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد اسلامی و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان که اردیبهشت‌ماه امسال منعقد شد، برگزار می‌شود.

فضای ژورنال‌ های دنیا سیاست‌زده است

خبرنگار روزنامه فرهیختگان در این عنوان، با استادی که مقاله حوزه محیط‌ زیستش به دلیل تحریم در ژورنال انگلیسی چاپ نشد، به گفت‌و‌گو نشسته است. علیرضا بازرگان عضو هیات‌علمی دانشکده مهندسی محیط‌زیست دانشگاه تهران اخیرا مقاله‌ای با موضوع «تصفیه آلاینده در فاضلاب‌ها» به ژورنالی تحت‌حمایت انتشارات تیلور و فرانسیس (taylor & francis) انگلستان ارسال می‌کند، پس از مدتی این انتشاراتی جوابیه‌ای به این استاد دانشگاه ارسال می‌کند و از تحریم مقالات ایرانی با توجه به سیاست‌های تحریمی آمریکا خبر می‌دهد!

مهم‌ترین عناوین روزنامه آفرینش در بیست و ششم شهریورماه به شرح زیر است:

برنامه‌های زیادی برای جذب دانشجویان خارجی داریم

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این عنوان روزنامه آفرینش به اختصار به تشریح برنامه‌های وزارت علوم در راستای جذب دانشجویان خارجی پرداخته است، منصور غلامی در این عنوان گفت: در شرایط فعلی دنیا، آمد و شد دانشجویان می‌تواند ما را از نظر مبادلات فرهنگی به کشورها نزدیک کند و پذیرش دانشجویان خارجی برای دانشگاه‌ها می‌تواند منابع درآمدی هم به همراه داشته باشد. در سال‌های اخیر ارتباطات خوبی برای تبادل دانشجویان بین کشورهای ما و کشورهای همسایه به‌وجود آمده است. در بحث تخصیص اعتبارات سعی می‌کنیم با کمک نماینده مجلس اعتبارات در حد امکان اختصاص دهیم، در بودجه امسال قرار شد 4درصد تخصیص دانشگاه‌ها افزایش یابد و تخصیص اعتبارات در شش ماه اول سال بالای 41درصد بود.

نتایج نهایی آزمون دکتری علوم پزشکی اعلام شد

نتایج نهایی آزمون دکتری تخصصی و دکتری پژوهشی علوم پایه پزشکی و بهداشت، دندانپزشکی و داروسازی سال 98 روز گذشته روی سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر شد. آزمون دکترای تخصصی و دکترای پژوهشی علوم پایه پزشکی و بهداشت، دندان‌پزشکی و داروسازی سال 98 در 64 رشته علوم پایه پزشکی و بهداشت، 2 رشته دندانپزشکی و 13 رشته داروسازی در پنجشنبه و جمعه 30 و 31 خردادماه 98 با حضور بیش از 6 هزار داوطلب برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1027683

وب گردی

وب گردی