فعالیت‌های تحقیقاتی دانشجویان دانشگاه آزاد برای پیشرفت کشور انجام می‌‌‌‌شود

معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تمامی فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی برای توسعه و پیشرفت استان‌های کشور بر اساس نظام موضوعاتی که توسط این دانشجویان و هیئت علمی از ظرفیت استان‌ها استخراج شده، انجام می شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از واحد اراک، آیین معارفه و تکریم سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی و واحد اراک با حضور احمد حیدری معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی، مجتبی توانگر مدیر امور رسانه دانشگاه آزاداسلامی و جمعی از مسئولان در واحد اراک برگزار شد.

حیدری در این مراسم با بیان اینکه امام راحل و مقام معظم رهبری شعار اصلی انقلاب که استقلال، آزادی جمهوری اسلامی بود را قبل از انقلاب سردادند و بعد از انقلاب نیز به منصه ظهور رساندند، گفت: به برکت خون بیش از 230 هزار شهید، بعد از 40 سال عمر بابرکت انقلاب اسلامی امروز شعار استقلال در تمام زمینه ها اجرایی شده است.

وی با تأکید بر اینکه امروز ایران اسلامی کشوری مستقل بوده و از مردمی آزاده و آزادمرد برخوردار است، اظهار داشت: به برکت وجود امام راحل و هدایت های مقام معظم رهبری و مسئولینی که دغدغه نظام، اسلام و رهبری دارند، آزادی در تمام شئون همراه با امنیت را شاهد هستیم این در حالی است که انقلاب اسلامی ادامه حکومت علوی و سردمدار حکومت های جهان است.

معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی خاطر نشان کرد: در گام دوم انقلاب، راه جدیدی که مقام معظم رهبری برای ما ترسیم کرده اند، اقتصاد مقاومتی و رونق تولید است که این موضوع مسئولیت همه ما را در عرصه‌های مختلف سنگین‌تر می کند، چرا که در گام دوم انقلاب باید پیشرفت های 40 ساله اول که اجرایی شده را شتاب بخشیده و کاستی های موجود را جبران کنیم.

حیدری تصریح کرد: امروز تمام دنیا به این باور رسیده است که انقلاب اسلامی توانایی اداره خود و هدایت و حمایت از مظلومین عالم را دارد.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی یک شبکه بزرگ اجتماعی و فرهنگی است، گفت: امروز دانشگاه آزاد اسلامی به برکت انقلاب اسلامی، بزرگترین دانشگاه منطقه و جهان اسلام است که بیش از 24 هزار عضو هیأت علمی، یک میلیون و 200 هزار دانشجو و بیش از 20 میلیون مترمربع فضای آموزشی در اختیار دارد.

حیدری تأکید کرد: یکی از دغدغه های مردم این است که چرا با وجود پتانسیل ها و ظرفیت های موجود در کشور بازهم به خام فروشی و فروش نفت وابسته هستیم و چرا پژوهش‌ها، تحقیقات و پایان‌نامه‌های اعضای هیأت علمی و دانشجویان باید در کتابخانه ها بایگانی شوند. دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان دانشگاهی که موظف است سیاست های اجرایی مقام معظم رهبری در علم و فناوری را پاسخ دهد به این سؤالات پاسخ داده و با انجام رسالت خود باید به این دغدغه ها پایان بخشد.

وی ادامه داد: تمامی فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی برای توسعه و پیشرفت استان‌های کشور بر اساس نظام موضوعاتی که توسط این دانشجویان و هیأت علمی از ظرفیت استان‌های استخراج شده، انجام می شود.

معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در نظام پایش تمامی ظرفیت‌ها و پیشران‌های استان های کشور از جمله کیف و کفش چرم در تبریز، منبت کاری در ملایر، گیاهان دارویی در بروجرد و صنعت، گردشگری و کشاورزی در استان مرکزی جمع آوری و نظام موضوعات بر اساس آنها تهیه شده است.

حیدری با بیان اینکه بیش از ۱۰ هزار نظام موضوع از مشکلات و چالش‌های استان‌های کشور توسط دانشگاه آزاد اسلامی استخراج شده است، افزود: تحقیقات انجام شده توسط دانشجویان و اساتید در نظام پایش دانشگاه آزاد اسلامی برای تبدیل علم به ثروت در سال‌های آینده به منظور رفع مشکلات و توسعه دانشگاه، استان ها و کشور در اختیار مدیران استانی و کشوری قرار می‌گیرد.

وی شناخت مسائل جامعه و رفع مشکلات را از جمله مهمترین رسالت های دانشگاه‌ها دانست و افزود: دانشگاه آزاد اسلامی با تغییر رویکرد و تغییر و تحول‌های درونی این مهم را در دستور کار خود قرار داده، چرا که دانشگاه و هیأت علمی که نتواند علم و فناوری را تبدیل به ثروت کند، قطعاً با مشکل مواجه خواهد شد.

در ادامه این مراسم حسین کلانتری خلیل آباد به عنوان سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی و واحد اراک معرفی و از زحمات دکتر عباسعلی حیدری قدردانی شد.

گفتنی است در ابتدای این مراسم حیدری و هیأت همراه با حضور در یادمان شهدای جاویدالاثر واحد اراک، یاد و خاطره قهرمانان ۸ سال دفاع مقدس را گرامی داشتند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1027687

وب گردی

وب گردی