مراکز شتابدهی جهت آموزش مهارت‌های کسب و کار ایجاد می‌شود

به گفته سرپرست اداره کل امور کارآفرینی و مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی، معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه، با ایجاد یک اکوسیستم نوآوری در نظر دارد تا ابتدا ایده ها در مراکز شتابدهی دانشگاه رشد یابند و پس از طی مسیری تکاملی این ایده ها به تیم هایی که مهارت های اولیه را کسب نموده‌اند، تبدیل شوند.

قباد بهزادی‌پور سرپرست اداره کل امور کارآفرینی و مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز از اهداف مراکز رشد این دانشگاه سخن گفت.

به گفته او مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی با هدف تولید محصولات دانش بنیان در راستای شکوفایی اقتصاد دانش بنیان در کشور شکل گرفته اند.

بهزادی پور گفت: واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور با توجه به پتانسیل اعضای هیات علمی، دانشجویان، صنایع و اقلیم منطقه ماموریت تخصصی را دنبال می کنند. این مراکز در آینده ای نزدیک در ذیل مجموعه ای با عنوان «سرای نوآوری» به صورت ماموریت محور، چالش های فناوری و مراکز نوآوری را در درون خود پرورش داده و باعث توسعه فناوری در حوزه های تخصصی خود می شوند.

سرپرست اداره کل امور کارآفرینی و مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه افزود: یکی از راه های توانمند سازی مراکز رشد دانشگاه، ایجاد مراکز شتابدهی جهت آموزش مهارت های کسب و کار و همکاری با صندوق های سرمایه گذار جهت تجاری سازی و توسعه بازار محصولات تولید شده توسط شرکت های مستقر در مراکز رشد دانشگاه است.

او گفت: معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه، با ایجاد یک اکوسیستم نوآوری در نظر دارد تا ابتدا ایده ها در مراکز شتابدهی دانشگاه رشد یابند و پس از طی مسیری تکاملی این ایده ها به تیم هایی که مهارت های اولیه را کسب نموده‌اند، تبدیل شوند.

بهزادی پور گفت: تیم های تشکیل شده، در مراکز رشد شرکت های نوپایی را ایجاد می کنند که دارای محصولی فناورانه هستند و جهت تجاری سازی و توسعه بازار به پارک علم و فناوری دانشگاه منتقل می شوند. این ریل گذاری جهت رسیدن از ایده تا محصول تجاری سازی شده، ذیل سراهای نوآوری تخصصی شکل می گیرد.

به گفته سرپرست اداره کل امور کارآفرینی و مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی از دیگر اهداف این اداره کل، سیاستگذاری، بسترسازی و ترویج کارآفرینی از طریق برگزاری رویدادهای کارآفرینی و ایجاد شبکه کارآفرینی در میان دانشجویان و اعضای هیات علمی است، تا مسیری برای پرورش افراد کارآفرین و خلق کسب و کارهای نوین ایجاد کند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1027688

وب گردی

وب گردی