ثبت‌نام  232 هزار و 585 داوطلب در دوره‌های بدون آزمون کنکور سراسری

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از ثبت‌نام 232 هزار و 585 داوطلب در دوره‌های بدون آزمون کنکور سراسری خبر داد.

حسین توکلی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به ثبت‌نام دروه‌های بدون آزمون کنکور سراسری اظهار کرد: ثبت‌نام و انتخاب رشته برای پذیرش دانشجو در رشته‌های تحصیلی که پذیرش در آن‌‌ها صرفاً براساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) در آزمون سراسری 98 صورت می‌گیرد، از دوشنبه 20 اسفند سال گذشته آغاز شد و با در نظر گرفتن مهلت تمدید شده، پنجشنبه 28 شهریور سال جاری به پایان می‌رسد. گفتنی است این ثبت‌نام صرفاً به‌ صورت اینترنتی صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: ضوابط مندرج در در دفترچه آزمون ثبت‌نام، کد رشته‌محل‌های تحصیلی مربوط به پذیرش رشته‌های مذکور و مفاد اطلاعیه‌های چهارشنبه 30 اردیبهشت و یکشنبه 20 مرداد روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار دارد. تمامی داوطلبان اعم از پذیرفته شدگان رشته های تحصیلی با آزمون یا کسانی که در این مرحله در ردیف پذیرفته‌شدگان قرار نگرفته‌اند، در صورت تمایل برای ثبت‌نام و پذیرش در رشته‌های صرفاً براساس سوابق تحصیلی می‌توانند حداکثر تا 28 شهریورماه به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: هر داوطلب می‌تواند 100 کدرشته را از میان کدرشته‌های مورد علاقه خود انتخاب کرده و آن را در فرم انتخاب رشته اینترنتی ثبت کند.

وی بیان کرد: بر اساس آمار گزارش شده تا ساعت 8 صبح امروز سه‌شنبه 26 شهریورماه، تعداد 232 هزار و 585 داوطلب نسبت به ثبت‌نام و انتخاب رشته اقدام کرده‌اند. ظرفیت پذیرش دانشجو در آزمون سراسری برای رشته‌های تحصیلی که پذیرش آن‌ها بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) صورت می‌گیرد، 596 هزار و 88 نفر است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1027690

وب گردی

وب گردی