برنامه‌های فرهنگی واحد ارومیه در سال تحصیلی جدید اعلام شد/ از توسعه کرسی‌های آزاد اندیشی تا افزایش بودجه ورزشی

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه، توسعه کرسی‌های آزاد اندیشی و تربیت نیروی تراز انقلاب اسلامی را محورهای اصلی برنامه‌های فرهنگی این واحد در سال تحصیلی جدید دانست.

کاظم یکانی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره برنامه‌های فرهنگی این واحد در هفته دفاع مقدس اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه عکس در روزهای ابتدایی هفته دفاع مقدس، اولین برنامه واحد ارومیه خواهد بود؛ همچنین دعوت از رزمندگان دوران دفاع مقدس و روایت گری آن ها از حوادث آن دوران، در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: دیدار با خانواده شهدا و جانبازان، از دیگر برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه در هفته دفاع مقدس خواهد بود.

یکانی با اشاره به برنامه های فرهنگی واحد ارومیه در سال تحصیلی جدید ادامه داد: اصلی ترین برنامه امسال، افزایش برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در سطح استادان و دانشجویان است؛ این موضوع جزو مطالبات و دغدغه های اصلی مقام رهبری محسوب می شود. سال گذشته نیز در واحد ارومیه کرسی های تخصصی برگزار شد که امسال افزایش خواهد داشت.

معاون فرهنگی و دانشجویی واحد ارومیه اضافه کرد: کرسی‌های آزاد اندیشی در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی برگزار خواهد شد که دانشجویان با شرکت در این کرسی‌ها، نظرات و دغدغه‌های خود را به صورت آزادانه بیان می کنند.

وی موضوع تربیت نخبگان و نیروی هم تراز با انقلاب اسلامی را از دیگر محورهای فرهنگی واحد ارومیه در سال تحصیلی جدید دانست و گفت: باید تمامی برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی، حول محور تربیت نیروی متخصص و هم تراز با آرمان‌های انقلاب اسلامی قرار داشته باشند.

یکانی درباره برنامه‌های واحد ارومیه در راستای افزایش نشاط دانشجویی تصریح کرد: تغییر سرفصل‌های بودجه ورزشی دانشگاه، اصلی ترین برنامه واحد ارومیه برای افزایش نشاط دانشجویی است. هزینه‌های تربیت بدنی بیشتر در حوزه ورزش حرفه‌ای قرار دارد؛ اما امسال توانستیم در حوزه بودجه ورزش‌های عمومی نیز اقدامات خوبی انجام دهیم و این بودجه را نسبت به سال گذشته افزایش دهیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی واحد ارومیه در پایان، برگزاری اردوهای خوابگاهی را از دیگر برنامه‌های این واحد در راستای افزایش نشاط دانشجویی دانست و گفت: این اردوها در مناطق دیدنی و گردشگری استان آذربایجان غربی برگزار خواهند شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1027695

وب گردی

وب گردی