اخذ مجوز 15 هزار مترمربع طرح گلخانه‌ای برای فروش نشاء محصولات

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز گفت: سال گذشته 5 درصد از درآمدهای واحد شیراز غیر شهریه ای بود و در نظر داریم طبق برنامه این عدد را در سال تحصیلی جدید به 10 درصد برسانیم.

محمد کاظم کاوه پیشقدم رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شیراز در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز از نقش دانشگاه ها در تحول شهری و همچنین طرح های این دانشگاه برای توسعه و تحول شهری سخن گفت.

به گفته او امروزه دانشگاه ها، علاوه بر رسالت اصلی خود که آموزش عالی و تربیت نیروی متخصص و متفکر برای جامعه است، نقشی کلیدی در شهرها و توسعه آن ها ایفا می کنند.

رئیس واحد شیراز در این باره گفت: در واحد شیراز رشته شهرسازی داریم که مرتبط با طراحی های شهری است. تمام اساتید ما در طراحی های شهری و گرفتن پروژه های شهری نقش اول را ایفا می کنند.

کاوه پیشقدم با بیان این که بسیاری از پروژه های شهری با دانشگاه آزاد شیراز قرارداد بسته اند ادامه داد: در این پروژه ها به صورت مستقیم با اساتید واحد شیراز رایزنی و هماهنگی می شود و استادان و دانشجویان در زمینه طراحی های شهری پیشگام هستند.

به گفته او دانشگاه آزاد اسلامی تاثیرگذارترین ارگان در فضای شهری استان فارس بوده است و قسمت عمده ای از اقتصاد شهری به گفته شورای شهر توسط این دانشگاه انجام می شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز در بخش دیگری از سخنان خود از کسب درآمدهای غیر شهریه ای این واحد دانشگاهی خبر داد و گفت: از اول مهرماه بودجه اجرا می شود و پیش بینی کردیم تا با همکاری بخش کشاورزی و ارتباط با صنعت و طرح های پژوهشی درآمدهای غیرشهریه ای خود را افزایش دهیم.

او ادامه داد: سال گذشته 5 درصد از درآمدهای واحد شیراز غیر شهریه ای بود و در نظر داریم طبق برنامه این عدد را در سال تحصیلی جدید به 10 درصد برسانیم.

کاوه پیشقدم در ادامه از طرح های این واحد دانشگاهی برای کسب درآمدهای غیر شهریه ای صحبت به میان آورد: طرح کلینیک آموزشگاه برون دانشگاهی، طرح های کشاورزی، طرح های صنعتی، امکان استیجاری و کلاس های ارتقای علمی برای دانشجویان از طرح های این واحد دانشگاهی برای افزایش درآمدهای غیر شهریه ای است.

او در ادامه افزود: در بخش درآمدهای غیرشهریه‌ای، سعی کرده‌ایم کارهای زیربنایی انجام شود. در واحد مرودشت یک مرکز تحقیقات کشاورزی در ارتباط با گل‌ محمدی راه‌اندازی شده و چند هکتار از اراضی متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی مرودشت زیر کشت گیاهان دارویی رفته و برای تسریع در فعالیت‌های پژوهشی مجوز 15 هزار مترمربع طرح گلخانه ای را اخذ کرده‌ایم که می تواند در فروش نشاء محصولات تاثیر گذار باشد همچنن در طرح کلینیک دندانپزشکی شیراز به دنبال کسب درآمدهای غیر شهریه ای هستیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1027712

وب گردی

وب گردی