ایجاد مدارس مهارتی مد و لباس اسلامی در واحد تهران جنوب/ اعزام دانشجو به آلمان

سرپرست واحد تهران جنوب گفت: آبان‌ماه امسال، مدارس مهارتی با موضوع مد و لباس اسلامی و معماری دیجیتالی افتتاح می‌‌‌کنیم.

رامین خواجوی سرپرست واحد تهران جنوب در گفت‌‌و‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره برنامه‌‌های این واحد دانشگاهی در سال تحصیلی جدید گفت: برای ارتقای منزلت دانشجویان و شنیدن حرف‌‌های آنها در سال تحصیلی جدید تشکل‌‌های دانشجویی را تقویت می‌‌‌کنیم. درصددیم تا براساس سند جامع علمی کشور به سمت رفع چالش‌‌ها و مسائل کشور حرکت کنیم.

وی در ادامه تشریح کرد: تمرکز ما در سال تحصیلی جدید بر اجرای طرح پایش و هدایت پایان‌‌نامه‌‌ها برای رفع معضلات کشور و تقویت ظرفیت‌‌ها به سمت مراکز علمی و پژوهشی کشور است، برای تحقق این امر انکیباتوری در مرکز رشد، جهت تشکیل هسته برای دانشجویان ایجاد کردیم.

سرپرست واحد تهران جنوب درباره ماموریت این واحد دانشگاهی در طرح پایش دانشگاه آزاد اظهار کرد: در طرح پایش ماموریت واحد تهران جنوب در حوزه مواد و انرژی است. در مهرماه هم یک رویداد کارآفرینی در حوزه فناوری اطلاعات برگزار می‌کنیم که از دانشجویان جدید برای حضور در این رویداد دعوت به‌‌عمل خواهد آمد همچنین کنفرانسی در بحث فناورهای نوین در حوزه مواد و انرژی برگزار می‌‌کنیم که کلیه این فعالیت‌‌‌‌ها در راستای تحقق ماموریت‌‌‌های ما در طرح پایش و نظام موضوعات است.

خواجوی درباره ارتباط این واحد دانشگاهی با صنایع مختلف گفت: در حال حاضر 22 تفاهم‌‌‌‌نامه مانند اتاق اصناف و نظام مهندسی در حوزه مواد و انرژی منعقد کردیم و هیئت‌‌‌های اندیشه‌‌‌ورز در زمینه‌‌های مختلف علمی و فرهنگی تشکیل دادیم که اعضای این هیئت‌‌‌‌‌ها برگرفته از افراد اتاق اصناف و کانون کارآفرینان و نظام مهندسی است.

وی تاکید کرد: آبان‌ماه امسال، مدارس مهارتی با موضوع مد و لباس اسلامی و معماری دیجیتالی افتتاح می‌‌‌‌کنیم؛ همچنین مرکزی را برای برگزاری دوره‌‌‌‌‌های نظام مهندسی اختصاص دادیم.

سرپرست واحد تهران جنوب درباره ارتباط با دانشگاه‌‌‌‌های خارج از کشور تصریح کرد: امسال، اعزام دانشجو در مقاطع ارشد و دکتری به آلمان در رشته‌‌‌های معماری، مکانیک، کامپیوتر و برق خواهیم داشت که برای تحقق این امر از سوی وزارت علوم و سازمان مرکزی برای جذب دانشجویان عراقی هم معین دو واحد دانشگاهی مرزی ارومیه و ایلام شدیم که کارهای آموزشی و صدور مدرک در واحد تهران جنوب انجام می‌‌شود؛ اما دانشجوی آن واحدها محسوب می‌‌شوند.

خواجوی درباره مهم‌ترین برنامه‌‌های این واحد دانشگاهی در توسعه رشته‌‌های مهندسی اظهار کرد: با توجه به اینکه بزرگ‌ترین دانشکده فنی و مهندسی با بیش از 20 هزار دانشجو متعلق به واحد تهران جنوب است درصددیم تا با برنامه‌‌‌ریزی منسجم از این ظرفیت مناسب در جهت حل مسائل و چالش‌‌‌های کشور در این حوزه استفاده کنیم. در زمینه توسعه رشته‌‌های مهندسی هم 20 رشته جدید درخواست کردیم که به مجموعه فنی و مهندسی ما اضافه خواهد شد.

وی درباره گسترش فعالیت در حوزه‌‌های فنی و مهندسی این واحد دانشگاهی گفت: آزمایشگاه‌‌‌های مکانیک این واحد دانشگاهی را در سال تحصیلی جدید توسعه می‌‌‌‌دهیم تا ضمن گسترش فعالیت در این حوزه، خدمات‌‌‌‌رسانی مناسبی را به صنایع و کارخانجات و دیگر واحدهای دانشگاهی در این حوزه داشته باشیم.
سرپرست واحد تهران جنوب در پایان درباره انتقال دانشجویان این واحد دانشگاهی به مجتمع ولیعصر خاطرنشان کرد: در سال گذشته 5 دانشکده علوم انسانی واحد تهران جنوب به مجتمع ولیعصر منتقل شد. بقیه رشته‌‌‌های دانشگاهی مثل فنی و مهندسی که یک دانشکده مخصوص در منطقه محلاتی تهران دارد و دانشکده صنایع، هنر و معماری هم در جای دیگری مستقر است. در مجتمع فنی و مهندسی هم یک طرح توسعه داریم که زمین‌‌‌های مجاور این مجتمع خریداری شده تا بقیه دانشکده‌‌‌ها در این مجتمع تجمیع شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1027717

وب گردی

وب گردی