حل معمای جدیدی از خفاش‌ها

عضلات اکثر موجودات هنگام فعالیت گرمای بسیاری تولید می‌کنند؛ اما عضلات بال خفاش‌ها با پرواز سرد می‌شوند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، مطالعه جدید دانشگاه نشان می دهد که عضلات موجود در بال‌های خفاش ها بسیار خنک تر از ماهیچه های موجود در بدن آنها هستند و این تحقیق می تواند روزی درک ما را از عضله های انسان تقویت کند.

تحقیقات گذشته نشان می دهد که در اکثر موجودات دیگر از جمله انسان ها ، عضلات درگیر در ورزش در پاسخ به حرکت گرم‌تر می شوند؛ اما عضلات منحصر به فرد و کوچک بال خفاش، در برابر گرما در هنگام پرواز آسیب پذیر هستند، زیرا فقط یک لایه نازک از پوست آنها را می پوشاند و گرم کردن آنها از نظر مصرف انرژی ناکارآمد خواهد بود.

اکنون که تأیید شده عضلات بال خفاش در دماهای مختلف منحصر به فرد عمل می کنند و به نظر می رسد کمتر به نقص عملکرد مرتبط با سرما حساسیت داشته باشند، محققان برای کشف خصوصیات ذاتی ماهیچه ها تلاش خواهند کرد.

به طور خاص ، آنها با دقت بیشتری به پروتئینی بنام میوزین (که ساختمان اصلی عضله را تشکیل می دهد) نگاه می کنند.

آنها همچنین قصد دارند از الگوهای الکترومیوگرافی برای ارزیابی الگوهای فعال سازی عضلات بال در هنگام پرواز خفاش ها استفاده کنند.

پروتئین میوزین هم در خفاش و هم در عضلات انسان وجود دارد؛ اما عوامل ژنتیکی یا محیطی ممکن است بر میوزین موجود در بال خفاش تأثیر بگذارند تا حساسیت شان نسبت به سرما کاهش یابد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1027737

وب گردی

وب گردی