گردشگری کویر برای واحد سمنان درآمدزایی دارد/ فناوری پسته و حل چالش‌های نیروی انتظامی مأموریت‌های فرعی استان سمنان در طرح پایش

رئیس دانشگاه آزاد استان سمنان گفت: ایران بیش از 300 روز آفتابی با طول روز بالای 16 ساعت در تابستان دارد که این موضوع می تواند یک نعمت برای تولید انرژی باشد.

عبداالله خالصی‌دوست رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز از ماموریت های این واحد دانشگاهی در طرح پایش سخن گفت.

به گفته او واحد سمنان یک ماموریت اصلی و دو ماموریت فرعی دارد؛ ماموریت اصلی در حوزه کویر و دو ماموریت فرعی در خصوص فناوری پسته و حل مشکلات نیروی انتظامی است.

خالصی دوست توضیح داد: دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان در موضوع کویر به‌عنوان محور شناخته شده و به کمک امکانات این دانشگاه به بررسی موضوعات مرتبط با پدیده کویر در مباحث صنعتی، تجاری، اقتصادی، گردشگری، انرژی، فرهنگی و اجتماعی می‌پردازد. در حقیقت مأموریت اصلی دانشگاه در طرح پایش، کویر است.

او در ادامه افزود: کویر را می توان به عنوان یک فرصت در نظر گرفت؛ چون ایران بیش از 300 روز آفتابی با طول روز بالای 16 ساعت در تابستان دارد که این موضوع می تواند یک نعمت برای تولید انرژی باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان با بیان این که کویر چالش هایی نیز دارد، ادامه داد: در بحث چالش ها مباحث رشد کویر مطرح است که باید مهار شود؛ همچنین می توانیم به بحث گردشگری کویر ورود کنیم.

خالصی دوست در ادامه از دو ماموریت دیگر این واحد دانشگاهی نیز صحبت به میان آورد و افزود: فناوری پسته از تولید تا فرآورده و حل مشکلات نیروی انتظامی دو مأموریت فرعی است که برای واحد سمنان در نظر گرفته شده است.

او ادامه داد: همچنین با توجه به این که دانشگاه مجموعه ای است که باید در مسائل و مشکلات اجتماعی حضور داشته باشد با نیروی انتظامی در استان به توافق رسیدیم و مکاتبات آن نیز انجام شد و در طرح پایش ما قرار گرفت. در این طرح مصوب شد که در واحد سمنان مشکلات مجموعه نیروی انتظامی را حل کنیم.

او در پایان گفت: نیروی انتظامی نیز این موضوع را پذیرفته و تعامل خوبی نیز برقرار است، در حال حاضر در حوزه‌های اجتماعی، فنی و مباحث مختلف و مشکلات نیروی انتظامی ورود پیدا کردیم.

انتهای پیام /

کد خبر: 1027747

وب گردی

وب گردی