کشف ارتباط مهارت های حرکتی و پیشرفت زبانی در اوتیسم

مهارت های حرکتی کوچک، مواردی مانند غذا خوردن، نوشتن و باز و بسته کردن دکمه های لباس، می تواند راه کاری باشد برای جلوگیری از این که کودکان مبتلا به اوتیسم در معرض خطر ناتوانی های طولانی مدت زبان قرار نگیرند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، این مطالعه ارتباط بین مهارت های حرکتی خوب و پیشرفت زبانی در مراحل بعدی زندگی در سنین ابتدایی کودکان اوتیسمی که مبتلا به تأخیر در گفتار هستند را برجسته می کند.

کودکانی که تقریباً در سن سه سالگی همچنان صحبت نکرده و ارتباط غیر کلامی با سایرین برقرار کرده یا برای برقراری ارتباط تنها از کلمات اصلی استفاده می کنند.

برای انجام این تحقیق، محققان داده های حاصل از مطالعات موجود را مورد آزمایش قرار داده اند که در آنها از آزمون های توسعه ای و استاندارد مختلف برای ارزیابی مهارت های حرکتی خوب کودکان استفاده می شد.

آنها از طریق کارهایی که فرزندان را مجبور به دستکاری در اشیاء کوچک کند مانند برداشتن تکه های ریز یا انباشت بلوک های کوچک بر روی هم، مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.

اولین آنالیزها بر روی 86 کودک مبتلا به اوتیسم متمرکز شد که از قبل از تولد تا 19 سالگی در یک مطالعه آمریکایی شرکت داده شده بودند. محققان در نمونه آمریکایی از کودکان مبتلا به اوتیسم دارای تاخیر در زبان استفاده کرده و دریافتند که تقریبا نیمی از آنها مهارت های حرکتی خوب را به تأخیر انداختند.

از این گروه، 5/77٪ افرادی که مهارت حرکتی با تأخیر بسیار داشتند، در دوران کودکی یا بزرگسالی نیز همچنان دچار ناتوانی در مهارت های زبان بودند. در مقابل، 69.6٪ کودکانی که مهارت های حرکتی خوب با نقصان کمتری از نشان دادند، در اواخر کودکی یا بزرگسالی بر تاخیر زبان خود غلبه کردند.

محققان این مطالعه را با استفاده از داده های یک مطالعه کانادایی انجام دادند که 181 کودک مبتلا به اوتیسم 2 تا 4 سال ، تا سن 10 سالگی دنبال کردند.

در مطالعه دوم کودکان کانادایی که مبتلا به اوتیسم هستند، محققان دریافتند افرادی که مهارت حرکتی بسیار تاخیری دارند، تأخیر کمتری در زبان و بیان خود دارند.

محققان مطالعه آمریکایی را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و ارتباط بین مهارت های حرکتی خوب و توانایی های بعدی در زبان را پیدا کرده و سپس یافته ها را در نمونه مطالعه کانادایی تکرار کردند.

محققان می گویند که تکرار در نمونه های مستقل، استفاده از تست های مختلف، توسعه مهارت های حرکتی خوب، از نقاط قوت این مطالعه بوده و بر اهمیت بالقوه این یافته ها تأکید می کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1027754

وب گردی

وب گردی