نگاه حل‌المسائلی به حوزه علم و فناوری در قالب طرح پایش صورت می‌گیرد

مدیرکل دیپلماسی علمی و همکاری‌های پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: نگاه حل‌المسائلی به حوزه علم و فناوری که در قالب طرح پایش مورد تأکید دکتر طهرانچی بوده، حرکتی مفید در چارچوب عملیاتی‌کردن منویات رهبری است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، علیرضا رضایی مدیرکل دیپلماسی علمی و همکاری‌های پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی ظهر امروز در دومین دوره آموزشی و تشکیلانی شهید شهریاری که با حضور بیش از ۴۰۰ نفر از اعضای هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی در واحد بروجرد برگزار شد با تبیین توصیه‌های مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به تحلیل جایگاه علم و فناوری در اقتصاد دانش‌بنیان و اقتصاد مقاومتی پرداخت و اظهار کرد: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی سرلوحه سیاستگذاری پژوهشی در دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: ارتقای ۵۹ پله‌ای ایران از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹ بر مبنای گزارش شاخص‌های نوآوری جهانی از منظر اقتصاد دانش‌محور؛ مبین سیاستگذاری صحیح علم و فناوری در کشور بر مبنای سیاست‌های کلی ابلاغی توسط مقام معظم رهبری در حوزه علم و فناوری است.

مدیرکل دیپلماسی علمی و همکاری‌های پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی با بررسی جایگاه علم و فناوری در تولید قدرت سخت، قدرت نرم و قدرت هوشمند، دیپلماسی علمی را نیاز ضروری و کنونی دانشگاه‌ها برای کسب قدرت، ثروت و پرستیژ کشور عنوان کرد. اقدام نیکی که در دوره مدیریت کنونی دانشگاه آزاد اسلامی برای نخستین بار مورد تأکید و تصویب قرار گرفته است.

رضایی، ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان را مقدمه اقتصاد دانش‌بنیان و اقتصاد مقاومتی دانست که می‌توانند نقش مهمی در کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی و بی‌اثر شدن تحریم‌ها داشته باشند.

وی با تشریح طرح پایش در دانشگاه آزاد اسلامی مطرح کرد: نگاه حل‌المسائلی به حوزه علم و فناوری که در قالب طرح پایش مورد تأکید دکتر طهرانچی بوده، حرکتی مفید در چارچوب عملیاتی‌کردن منویات مقام معظم رهبری در حوزه علم و فناوری است.

مدیرکل دیپلماسی علمی و همکاری‌های پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی در پایان با تبیین اقتصاد دانش‌بنیان در منظومه فکری مقام معظم رهبری به بایسته‌های علم و فناوری در اقتصاد دانش‌بنیان و آثار آن پرداخت و به توضیح برخی از اقدامات صورت گرفته در پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه در این راستا اشاره کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1027761

وب گردی

وب گردی