دانشگاه آزاد اسلامی و علوم پزشکی تبریز تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

در راستای ارتباط بهتر مراکز تحقیقاتی، صنعتی و دانشگاه‌ها دانشگاه آزاد اسلامی و علوم پزشکی تبریز 2 تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، حبیب تجلی رئیس مرکز تحقیقات بیوفوتونیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز در خصص امضای تفاهم نامه با دانشگاه علوم پزشکی تبریز اظهار کرد: در راستای ارتباط بهتر مراکز تحقیقاتی، صنعتی و دانشگاه‌ها در کشور و به‌منظور ایجاد و گسترش بیشتر همکاری‌های آموزشی، پژوهشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز دو تفاهم‌نامه همکاری با مرکز تحقیقات ایمنولوژی دانشگاه علوم پزشکی تبریز به نمایندگی بهزاد برادران و مرکز تحقیقات علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی تبریز به نمایندگی مهدی فرهودی منعقد کرد.

وی افزود: هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه‌ها ایجاد و توسعه همکاری متقابل در زمینه‌های مشترک علمی و پژوهشی با درنظرگرفتن منابع و امکانات طرفین است.

رئیس مرکز تحقیقات بیوفوتونیک واحد تبریز گفت: با امضای این تفاهم‌نامه‌ها طرفین متعهد شدند برای به‌کارگیری توانمندی‌های خود حداکثر تلاش را در راستای استفاده از ظرفیت‌های علمی و فنی یکدیگر با هدف توسعه دانش در حوزه‌های مشترک انجام دهند.

تجلی تصریح کرد: تعیین و تبادل اولویت‌های تحقیقاتی واحدهای زیرپوشش طرفین برای هدایت و تبیین طرح‌های تحقیقاتی مشترک، همکاری در طرح‌های پژوهشی و صنعتی در زمینه فناوری‌های زیستی، حمایت از طرح‌های تحقیقاتی و پایان‌نامه‌های دانشجویی در راستای اولویت‌های طرفین، همکاری در برگزاری مشترک همایش‌ها، کنفرانس‌ها و کارگاه‌ها از جمله موضوعات همکاری طرفین این تفاهم‌نامه‌ها است.

وی مطرح کرد: همکاری درباره تألیف و انتشار کتب و نشریات علمی پژوهشی، به‌رسمیت شناختن حق‌وحقوق مادی و معنوی طرفین درباره نتایج حاصل از فعالیت‌های مشترک، انتشار مقالات علمی حاصل از نتایج پروژه‌های تحقیقاتی مصوب با نام مشترک دانشگاه و مرکز و تلاش طرفین در صنعتی‌سازی نتایج پژوهشی از دیگر موضوعات این تفاهم‌نامه‌های همکاری است.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز اظهار کرد: این تفاهم‌نامه‌ها در دو نسخه و چهار ماده به امضای طرفین رسیده و مدت اجرای آن‌ها پنج سال است که تمدید، ادامه همکاری، بازنگری، اصلاح و یا تغییرات اساسی مفاد آن با توافق نمایندگان طرفین انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1027764

وب گردی

وب گردی