نیکوکاران تهرانی 5  مددجوی بازداشتگاه اوین را آزاد کردند

مدیر بازداشتگاه اوین گفت: در دهه اول محرم، پنج نفر از مددجویان نیازمند بازداشتگاه اوین با همت خیرین و پیگیری واحد مددکاری آزاد شدند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، ضیایی مدیر بازداشتگاه اوین با اعلام این خبر افزود: مجموع بدهی مددجویان آزاد شده به طور کامل توسط نیکوکاران پرداخت شد.

وی افزود: آزادی اسیر و زندانی از اعمال صالحی است که در دین اسلام و سیره ائمه همواره بر آن توصیه شده است و طبق فرمایش امیرالمومنین نشان کرامت دنیا و شرف آخرت است.

ضیایی تصریح کرد: بازگشت به آغوش خانواده در کنار حضور در مراسم سوگواری اباعبدالله حسین حلاوت و شور آزادی را برای مددجویان بیشتر می کند.

یکی از مددجویان آزاد شده نابینا بوده و همچنین از بیماری تومور مغزی رنج میبرد که با شناسایی و تلاش واحد مددکاری و کمک نیکوکاران از بازداشتگاه آزاد شد

به گفته وی یکی از مددجویان آزاد شده نابینا بوده و همچنین از بیماری تومور مغزی رنج میبرد که با شناسایی و تلاش واحد مددکاری و کمک نیکوکاران از بازداشتگاه آزاد شد.

ضیایی در ادامه گفت: با هماهنگی اداره بهداری بازداشتگاه اوین طرح بیماریابی، پایش و آموزش توسط متخصصین مرکز بهداشت دربند انجام شد.

وی با اشاره به بهره مندی بازداشتگاه اوین واحد بهداری و امکانات لازم گفت:مددجویان در بدو ورود به بازداشتگاه معاینه شده، در صورت لزوم تحت مراقبت و درمان دارویی قرار خواهند گرفت.

مدیر بازداشتگاه اوین ضمن اعلام این خبر گفت: حفظ سلامت و بهداشت فردی و عمومی زندانیان در طول مدت حبس از اهم وظایف زندان است که واحد بهداشت و درمان با معاینات دوره ای و منظم و بهره گیری از پزشکان متخصص سعی در انجام این مهم دارد.

وی افزود: تیم پزشکان متخصص مرکز بهداشت دربند در این معاینه دوره ای ضمن انجام تست از کلیه مددجویان و ثبت اطلاعات آنان، نحوه گزارش گیری نرم افزار مربوطه، پایش و ارزشیابی خدمات مرتبط را در راستای کنترل بیماران شناسایی شده و مددجویان جدیدالورود به کارکنان آموزش دادند.

در این طرح از کلیه مددجویان با سابقه بیش از 6 ماه نیز مجددا تست به عمل آمده و همچنین بیماران آزاد شده به مراکز مربوطه معرفی شدند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1027773

وب گردی

وب گردی