برای جلوگیری از آلزایمر 4 زبان یادبگیرید!

مطالعات جدید نشان داده است که صحبت کردن به چهار یا چند زبان، می تواند خطر زوال عقل را کاهش دهد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، طبق تحقیقات جدید یک دانشگاه کانادایی، داشتن توانایی قوی در یادگیری زبان های متعدد ممکن است به کاهش خطر ابتلا به زوال عقل فرد کمک کند.

محققان دانشگاه «واترلو»، به بررسی 325 راهبه کاتولیک ساکن در ایالات متحده پرداختند. در این مطالعه طولی که قسمتی از یک تحقیق بین المللی شناخته شده و بزرگتر بود، از خواهران مذهبی 75 ساله و بالاتر استفاده شد.

از راهبه ها خواسته شد تا اعلام کنند که به چند زبان صحبت می کنند و 106 نمونه اثر مکتوب راهبه ها نیز برای تحلیل به پژوهشگران ارائه داده شد.

نتایج این پژوهش نشان داد که فقط شش درصد از راهبه هایی که به چهار یا چند زبان صحبت می کردند، در مقایسه با 31 درصد کسانی که فقط یک زبان صحبت می کنند، به زوال عقل دچار هستند.

با این حال به نظر نمی رسد که صحبت کردن دو یا سه زبان، تأثیر معنی داری در کاهش خطر زوال عقل در این مطالعه داشته باشد، یافته ای که خلاف نتایجی است که در برخی از مطالعات قبلی یافت می شود.

زبان توانایی پیچیده ای از مغز انسان است و جابجایی بین زبان های مختلف انعطاف پذیری شناختی را می طلبد. بنابراین معقول است که تمرینات روانی اضافی چند زبانه ها برای صحبت کردن چهار یا چند زبان بیشتر، ممکن است به مغز آنها در شکل بهتری از چند زبانه کمک کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1027776

وب گردی

وب گردی