قارچ و موش و حشره علیه آخرالزمان!

اگر دنیا با رخ دادن فجایعی مانند ضربه سیارک ها ، فوران ناپایدار آتشفشان های بزرگ و آتش سوزی ناشی از آنها یا جنگ هسته ای به نابودی نزدیک شود، استراتژی هایی هستند که ممکن است مردم را پس از یک فاجعه زنده نگه دارند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، محققان اخیرا اعلام کرده اند از آنجا که قارچ ها ، موش ها و برخی از حشرات می توانند بدون تابش نور خورشید شکوفا شده و زنده بمانند، انسان می تواند پس از یک رویداد آخرالزمانی شروع به پرورش آنها با بقایای درختان مرده کند.

«برایان ولش»، نویسنده کتابی به نام «پایان زمان» در گفتگویی با رویترز در این باره اعلام کرد: حدود 66 میلیون سال پیش، یک سیارک از درون جو زمین فرار کرده و ضمن برخورد به زمین در کف دریا سقوط کرد و باعث ایجاد انفجاری بیش از 6500 بار قوی تر از بمب هسته ای شد که ایالات متحده روی هیروشیما فرو ریخت.

این ضربه ابرهایی از زباله و گوگرد را به جو زمین فرستاد که حدود دو سال از تابش نور و گرمای خورشید به زمین جلوگیری کرد. فتوسنتز متوقف شده به معنی رشد کمتر گیاهان شد و دایناسورهای زنده مانده از گرسنگی مردند؛ اما سوابق فسیلی نشان می دهند که قارچ ها همچنان پس از آن رشد کردند.

وقایع فاجعه آمیز، چه طبیعی و چه انسانی همواره وجود ما و زمین را تهدید می کنند.

سه نوع فاجعه بالقوه تأثیرات سیارک ها، فوران سوپرآتشفشان ها و جنگ هسته ای، همه در یک مساله مشترک هستند؛ آنها می توانند مانع از تابش آفتاب و گرمای مورد نیاز برای تغذیه گیاهان شوند.

بنابراین انسان ها برای زنده ماندن، باید روش کشاورزی بدون نور خورشید را اتخاذ کنند و با کشت قارچ و پرورش موش و حشرات خود را زنده نگه دارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1027778

وب گردی

وب گردی