شرایط دریافت تخفیف شهریه برای دانشجویان ممتاز دانشگاه آزاد اسلامی

دانشجویان رتبه اول در هر رشته ورودی هر سال در مقاطع ذکر شده معادل 15 درصد و رتبه‌‌های دوم و سوم معادل 10 درصد در نیمسال بعد تخفیف شهریه تعلق می‌‌گیرد. 

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دانشجویان ممتاز در دانشگاه آزاد، با احراز شرایط خاص می‌‌توانند از تخفیف شهریه دانشجویی بهره‌‌مند شوند. شرایط کسب عنوان ممتازی در مقاطع مختلف متفاوت است. در مقطع کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته تعداد واحدهای اخذ شده در نیمسال مربوط 18 واحد و بالاتر است که دانشجو در این مقاطع باید در هیچ درسی نمره کمتر از 12 نداشته باشد و میانگین نمرات در رشته‌‌‌‌های فنی و مهندسی و علوم پزشکی 17، علوم‌‌پایه و کشاورزی 18، علوم‌‌‌انسانی، هنر و پزشکی 18 کمتر نباشد.

مقطع کارشناسی ارشد حداقل تعداد واحدهای اخذ شده در نیمسال مربوط که 8 واحد بالاتر است دانشجو در هیچ درسی نمره کمتر از 14 نداشته و میانگین نمرات در رشته‌‌‌های فنی و مهندسی و علوم پزشکی در این مقطع 16، علوم پایه و کشاورزی 17، علوم انسانی هنر و پزشکی 18 کمتر نباشد.

در مقطع دکتری حرفه‌‌ای هم حداقل تعداد واحدهای درسی اخذ شده در نیمسال مربوط 15 واحد و بالاتر است که در این مقطع هم دانشجو در هیچ درسی نمره کمتر از 14 نباید داشته باشد و میانگین نمرات کمتر از 16 نباشد.

در صورتی که براساس سرفصل رشته مقطع مربوطه امکان اخذ درس تا سقف تعیین شده وجود نداشته باشد و در نتیجه تعداد واحدهای درسی کمتر از تعداد یاد شده باشد دانشجویان مشمول دریافت تخفیف شهریه می‌‌گردند.

تخفیف دانشجویان رتبه اول تا سوم مشمول دکتری تخصصی نمی‌‌شود.

در خصوص مقطع دکتری تخصصی حرفه‌‌ای تخفیف پس از تایید کمیته تخفیفات شهریه دانشجویی استان اعطا می‌‌‌گردد.

به دانشجویان رتبه اول در هر رشته ورودی هر سال در مقاطع ذکر شده معادل 15 درصد و رتبه‌‌های دوم و سوم معادل 10 درصد در نیمسال بعد تخفیف شهریه تعلق می‌‌گیرد.

برای احراز رتبه اول تا سوم هر رشته ورودی لازم است نمرات دانشجویان ثبت و میانگین نیمسال مربوط برای تمام دانشجویان مشخص شود لذا در مواردی که به دلیل تاخیر در اعلام نمرات امتحانی برخی از دروس گزینش دانشجوی ممتاز در هر رشته در هر سال تا قبل از ثبت‌‌نام نیمسال بعد میسر نشود در این صورت تخفیف شهریه دانشجویان ذینفع به حساب وی منظور خواهد شد.

تخفیف شهریه شامل نیمسال تابستانی نمی‌‌‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1027798

وب گردی

وب گردی