افتتاح شصتمین ایستگاه  دوچرخه های اشتراکی "بیدود" شهر تهران در مرکز پایتخت

شصتمین پارکینگ بیدود شهر تهران صبح امروز با اضافه شدن 400 دستگاه دوچرخه در منطقه 11 تهران با هدف ترویج فرهنگ دوچرخه سواری برای سلامت شهروندان و استفاده از حمل و نقل پاک راه اندازی شد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، در راستای ترویج فرهنگ دوچرخه سواری و ارائه تسهیلات به شهروندان برای استفاده از دوچرخه در انجام سفرها، فاز اول ایستگاه های دوچرخه اشتراکی نسل چهارم صبح امروز طی مراسمی با حضور نصراله آبادیان شهردار منطقه11، یعقوب آزاده دل مدیر واحد توسعه حمل و نقل پاک سازمان حمل و نقل و ترافیک، جمعی از معاونین و مدیران شهری و نمایندگان شرکت بیدود در خیابان جنگ جنب ایستگاه مترو حر افتتاح شد.

نصراله آبادیان شهردار منطقه 11 ، در افتتاح شصتمین ایستگاه بیدود شهر تهران که 400 دستگاه دوچرخه نیز اضافه شده است؛ استفاده از دوچرخه را برای رفع بحران سلامت که ناشی از کم تحرکی است؛ حائز اهمیت دانست.

آبادیان افزود: استفاده از دوچرخه در سایر کشورها به ویژه شرق اروپا از باب بحران سوخت توسعه پیدا کرده و ما باید تلاش کنیم دوجرخه سواری را برای رفع بحران سلامت که ناشی از کم تحرکی است؛ توسعه دهیم.

وی با بیان این که استفاده از دوچرخه در بافت تاریخی حائز اهمیت است به موقعیت جغرافیایی شصتمین ایستگاه بیدود شهر تهران که در بافت تاریخی منطقه 11 واقع شده است؛ اشاره کرد و گفت: زیر ساخت های توسعه گردشگری از باب دوچرخه در این منطقه وجود دارد و ارزش افزوده خوبی را ایجاد کرده است.

شهردار منطقه 11 با اشاره به استقبال خوبی که در مناطق جنوبی شهر تهران برای استفاده از دوچرخه شده است؛ ابراز امیدواری کرد: در توسعه حمل و نقل عمومی، دوچرخه هم اضافه شود.

بر اساس این گزارش جانمایی ایستگاه ها طی دو فاز اجرایی انجام می شود که فاز اول آن در معابر شمالی منطقه (معابر امام خمینی(ره) و جمهوری حدفاصل خیابان وحدت اسلامی و بزرگراه شهید نواب) بوده که امروز به بهره برداری رسید و فاز دوم آن در معابر جنوبی منطقه قرار دارد که طی ماه آتی این مکان ها جانمایی و مقدمات احداث ایستگاه توسط شرکت بیدود آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1027823

وب گردی

وب گردی