تهیه نقشه پهنه‌‌‌‌‌‌بندی سنگ در واحد خمینی شهر/ تولید دستگاه فرآوری سنگ در دانشگاه

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحدخمینی شهر گفت: بخشی از فعالیت ما در حوزه سنگ مرتبط به تهیه نقشه پهنه‌‌‌‌بندی حوزه سنگ بوده و تهیه این نقشه با توجه به ظرفیت‌‌‌هایی که در کل کشور وجود دارد از دیگر برنامه‌‌‌‌های ما در این حوزه است.

پیمان داوری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحدخمینی شهر در گفت‌‌و‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره فعالیت‌‌‌‌‌های این واحد دانشگاهی در تولید سنگ‌‌‌‌های ساختمانی و تزئینی گفت: سال گذشته مرکز تحقیقاتی را در حوزه سنگ تاسیس و رشته‌‌ سنگ را در مقطع کاردانی راه‌‌‌اندازی کردیم. درصددیم در مقطع کارشناسی هم شرایط پذیرش دانشجو در این رشته را فراهم کنیم تا بتوانیم به طور تخصصی در این زمینه فعالیت داشته باشیم.

وی تشریح کرد: ارتباطی را با صاحبان صنایع در حوزه سنگ برقرار کردیم تا هم از تجربیات آنها در مرکز تحقیقات سنگ واحد خمینی شهر استفاده کنیم هم مسائل و مشکلات آنها را مورد بررسی قرار داده و درصدد رفع آن برآییم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحدخمینی شهر در ادامه درباره قراردادها و ارتباط با صنایع مختلف در حوزه سنگ تصریح کرد: در حال حاضر، یک شورای سیاست‌‌گذاری سنگ تشکیل دادیم که جلسات منظمی را برگزار و مسائل حوزه سنگ را بررسی کرده و درآن حوزه کار می‌‌کند همچنین دو تفاهم‌‌نامه با انجمن سنگ و کانون سنگ ایران امضا کردیم و ارتباطات گسترده‌‌ای را در قالب عقد قراردادها و تفاهم‌‌نامه‌‌های مختلف با صنایع سنگ استان منعقد کردیم.

داوری خاطرنشان کرد: در فاز اول، فعالیت‌‌‌‌‌‌ها در حوزه فرآوری سنگ‌‌‌‌های ساختمانی بوده و بعد از آن فرآوری سنگ‌‌‌های قیمتی مد نظر ما است. در حال حاضر، بحث فرآوری سنگ‌‌‌‌‌های قیمتی مشکل پیش‌‌‌روی این صنعت در کشور بوده که در واحد خمینی شهر موفق به انجام این کار شدیم. این در شرایطی است که تجهیزات مربوط به فرآوری سنگ بسیار گران بوده که بر همین مبنا درصددیم این دستگاه‌‌‌ها را در داخل کشور تولید کنیم. اولین بار یکی از این دستگاه‌‌ها در واحد ما تولید شده که به زودی تجاری‌‌سازی خواهد شد.

وی تاکید کرد: بخش مهمی از برنامه‌‌ریزی ما در حوزه سنگ، تولید دستگاه‌‌‌های مربوط به فرآوری سنگ است که یخشی از این امر در واحد خمینی شهر تحقق یافته است. بخش دیگری از فعالیت ما در حوزه سنگ مرتبط به تهیه نقشه پهنه‌‌‌‌بندی حوزه سنگ بوده و در حال حاضر ممکن است منابع سنگ ما در کشور در دسترس نباشد. تهیه این نقشه با توجه به ظرفیت‌‌‌هایی که در کل کشور وجود از دیگر برنامه‌‌‌‌های ما در این حوزه است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحدخمینی یادآور شد: با توجه به اینکه خمینی‌‌‌شهر یکی از مراکز بزرگ فروش سنگ در کشور بوده، جلوگیری از خام‌‌فروشی و تربیت متخصصانی در حوزه فرآوری سنگ و ارتباط با صنایع فعال استان در حوزه سنگ، از برنامه‌‌های مدون ما در حوزه سنگ است.

داوری درباره ارتباط با صنایع فعال سنگ در خارج از کشور گفت: مهرماه امسال یکی از اعضای هیئت علمی ما در حوزه سنگ به ایتالیا اعزام می‌‌‌شود تا در نمایشگاهی که در این حوزه برگزار می‌‌‌شود شرکت کرده و دستاوردها و چالش‌‌‌های حوزه سنگ را در عرصه جهانی مورد بررسی قرار داده و تجربیات خود را به دانشجویان انتقال دهد و در مرکز تحقیقات سنگ به کار ببندد.

وی درباره ایجاد دفتری از واحد خمینی شهر در صنایع سنگ استان اظهار کرد: در حال حاضر، واحد خمینی شهر یک دفتر در منطقه صنعتی محمود آباد اصفهان که مرکز کارخانجات سنگ است دایر کرده و جلسات شورای سیاست‌‌‌گذاری سنگ را در این منطقه برگزار می‌‌‌‌‌کنیم. به این ترتیب مجموعه دانشگاهی ما در دل صنایع سنگ حضور یافته و مشکلات را از نزدیک شناسایی و برای رفع آن چاره‌‌اندیشی می‌‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1027831

وب گردی

وب گردی