برگزاری طرح پویش در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان/ کلینیک دندان‌‌‌پزشکی واحد خوراسگان افتتاح می‌‌شود

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: اجرایی شدن طرح پویش منجر به تربیت دانشجویانی با مهارت می‌‌شود که هم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌زمان با تحصیل در صنایع مختلف کار کرده و مهارت‌‌های لازم را کسب می‌‌کنند.

پیام نجفی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در گفت‌‌و‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره برنامه‌‌‌ واحدهای دانشگاهی این استان در سال تحصیلی جدید گفت: واحد خوراسگان از جمله واحدهای پیشرو در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان است که اعضای هیئت علمی توانمندی را در رشته‌‌‌های مختلف دارد. ارتباط مناسبی میان واحدهای دانشگاهی استان با صنایع فعال از جمله صنعت فولاد و ذوب‌‌آهن وجود دارد که در سال تحصیلی جدید بخش ارتباط با صنعت در این دانشگاه تقویت خواهد شد.

وی درباره چگونگی تقویت ارتباط دانشگاه با صنعت در سال‌‌‌جاری تشریح کرد: درصددیم تا با تقویت ارتباط با صنایع گوناگون این تعامل دو سویه را گسترش داده و نیروی انسانی مشترک دانشگاه با صنعت را پرورش دهیم تا متناسب با نیاز صنعت نیرو تربیت کنیم. به این ترتیب، دانشجو همراه با تحصیل به فعالیت در صنعت مشغول شده و صنعت به عنوان استاد راهنمای این دانشجویان، توانمندی آنها را برای فعالیت در این عرصه افزایش خواهد داد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان درباره اجرای طرح پویش و اهداف آن اظهار کرد: یکی از برنامه‌‌‌های مهمی که امسال برای تحقق حضور دانشجویان در صنایع مختلف داریم اجرایی ساختن طرح پویش است. در این طرح دانشجو علاوه بر تحصیل، مهارت خود را افزایش داده و برای حضور در صنایع مختلف آماده می‌‌‌‌‌شود. دانشجویان شرکت‌‌کننده در این طرح بعد از گذراندن دوره‌های لازم، تبدیل به نیرویی توانمند برای حضور در صنایع خواهند شد که می‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانند تبدیل به یک کارآفرین شوند.

وی درباره اثرات طرح پویش خاطرنشان کرد: در طرح پویش که مبنای آن تقویت اقتصاد دانش‌‌‌بنیان در کشور است دانشجو هم‌‌‌‌‌‌‌زمان با تحصیل در صنایع مختلف کار کرده و مهارت‌‌های لازم را کسب می‌‌کند. اجرایی شدن این طرح در مجموعه دانشگاه آزاد تاثیری انکارناپذیر در تربیت فارغ‌‌التحصیلان با مهارت و کارآفرین در کشور خواهد داشت.

نجفی در ادامه تصریح کرد: با اتاق بازگانی اصفهان تفاهم‌‌نامه‌‌‌‌ای داشتیم تا 300 نفر از دانشجویان جدیدالورود که شرایط لازم برای حضور در طرح پویش را دارند در این دوره‌‌ها که صنعت به عنوان سوپر‌وایزر و استاد راهنما، کنار این دانشجویان قرار می‌‌گیرد را پذیرش کنیم.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان یادآور شد: در حوزه فناوری، ایجاد سرای نوآوری و ورود اعضای هیئت علمی به عارضه‌‌یابی و شناخت کمبودهای صنعت از دیگر برنامه‌‌های مهم ما در دانشگاه آزاد استان اصفهان است. ایجاد فرصت‌‌‌‌‌های جدید در حوزه فناوری و تاسیس شرکت‌‌‌‌‌‌های دانش‌‌بنیان هم از جمله اهداف ما در سال تحصیلی جدید خواهد بود.

نجفی درباره برنامه دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در تولید بذر گفت: امسال توسعه تولید بذر و ایجاد کارخانه در واحد مجلسی و دیگر واحدهای استان برای بالابردن تولید در این زمینه انجام می‌‌‌‌‌شود تا بتوانیم نیاز کشور را به این محصول وارداتی از بین برده و به استقلال و خودکفایی در این عرصه دست یابیم.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان متذکر شد: فعالیت در زمینه کنترل ریزگردها و تولید مواد مرجع آزمایشگاهی از جمله پروژه‌‌های کلانی هستند که امسال در دانشگاه آزاد اصفهان اجرایی می‌‌شوند. بدون تردید، عملیاتی شدن این امور درآمدزایی مناسبی هم در بحث افزایش درآمدهای غیرشهریه‌‌ای برای ما ایجاد می‌‌‌کنند.

وی افزود: فعال شدن بخش آموزش مجازی، اجرایی شدن طرح پایش با توجه به ماموریتی که در حوزه امنیت غذایی و آب به استان اصفهان سپرده شده در بخش تحصیلات تکمیلی و پایان‌‌نامه‌‌‌های دانشجویی از جمله مواردی است که امسال عملی خواهد شد.

نجفی در پایان درباره راه‌‌‌‌اندازی کلینیک دندان‌پزشکی در واحد خوراسگان اظهار کرد: یکی از دانشکده‌‌های مهم دندان‌‌‌پزشکی در کشور و مجموعه دانشگاه آزاد، دانشکده دندان‌‌‌پزشکی واحد خوراسگان است که برای تسهیل در نحوه آموزش و خدمات‌‌رسانی به عموم مردم با کمک خیرین در سال تحصیلی جدید، یک کلینیک دندان‌‌پزشکی را راه‌‌‌اندازی خواهیم کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1027847

وب گردی

وب گردی