طرح پویش و طرح پایش با آغاز سال تحصیلی اجرا می‌شود/ بورسیه 500 دانشجو در واحدهای صنعتی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در حاشیه سومین نشست سراسری معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در جمع خبرنگاران حاضر شد و از برنامه های این دانشگاه برای سال تحصیلی جدید خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در حاشیه سومین نشست معاونان فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی با تبریک به داوطلبانی که در کنکور پذیرفته شده اند گفت: در دانشگاه آزاد اسلامی برنامه های جدی را در حوزه های متفاوت در نظر گرفته ایم که با شروع سال این برنامه ها پیاده می شود.

او ادامه داد: اولین مسئله ای که در حوزه ورود به دانشگاه وجود دارد این است که چگونه به استقبال دانشجویان برویم. برای پاسخ به این سوال و آشنایی دانشجویان با محیط دانشگاه برنامه های مفصلی در نظر گرفته شده است. این برنامه ها مشاوره های فکری، درسی، برنامه ریزی و ... خواهد بود که در تمام واحدها اجرا می شود. همچنین برنامه ارتباط خانواده با دانشگاه نیز در نظر گرفته شده تا هم خانواده ها با محیط دانشگاه آشنا شوند و هم دانشجویان تمام زوایای دانشگاه را بشناسند که این برنامه در دو هفته ابتدای ترم برگزار می شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در گذشته به این مسائل کمتر توجه می شد ادامه داد: برنامه های ویژه ای را در معاونت فرهنگی، دانشجویی برای این آشنایی در نظر داریم.

او در ادامه از دومین برنامه این دانشگاه در سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: نکته دیگری که دانشگاه را از سال های قبل متمایز می کند عمل به وعده در خصوص پژوهش تحصیلی است. در امر پژوهش های تحصیلی وعده داده بودیم که با آغاز سال تحصیلی این برنامه کامل می شود. در این راستا تمام زیرساخت ها آماده و دوره آموزشی کار نیز انجام شده است و از مهر 98 در طرح پایش به صورت عملیاتی وارد صحن دانشگاه خواهد شد.

طهرانچی توضیح داد: به عبارتی دانشجویان تحصیلات تکمیلی در قالب نظام موضوعاتی که به حل چالش های ملی و منطقه ای خواهد انجامید پایان نامه ها و رساله ها خود را انتخاب خواهند کرد. این سامانه از اردیبهشت راه اندازی شد که در مرحله اول پایان نامه ها در این سامانه قرار گرفتند.

او ادامه داد: بیش از 9 هزار نظام موضوعات برای همه رشته های دانشگاهی در قالب چالش های منطقه ای در نظر گرفته شده است و به زودی چند موضوع اساسی دیگر نیز به این تعداد اضافه می شود. بنابراین مهر 98 برای آموزش عالی در عرصه پژوهش تحصیلات تکمیلی، مبدا یک تحول و شروع نگاه جدید در آموزش عالی خواهد بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص سومین برنامه دانشگاه نیز گفت: برنامه بعدی در خصوص فناوری و وعده هایمان درباره سراهای نوآوری است. در سال جدید چند سرای نوآوری نیز شروع به کار می کند که در ملایر و اصفهان کارهای مقدماتی شروع به کار این سراها آغاز شده است.

او ادامه داد: یکی از نکات مهمی که امسال یعنی مهر 98 آغاز خواهیم کرد طرحی با نام پویش خواهد بود. در این طرح صنعت از روز اول دانشجو را بورسیه می کند. این طرح به صورت آزمایشی در تعامل با اتاق بازرگانی و صنایع استان اصفهان آغاز شده است. در فاز نخست این طرح، 500 دانشجو از همان ابتدای ورود به دانشگاه، همزمان در دانشگاه و محیط کارخانه حاضر خواهند شد.

طهرانچی تاکید کرد: این تحول بزرگی است که بتوامیم دانشجو را مطابق با استانداردی که صنعت می خواهد با کار عملی آشنا و تربیت کنیم. در ابتدا تنها 500 دانشجو در طرح پویش وارد می شوند اما اصل کار به زودی گسترش پیدا خواهد کرد.

او در پاسخ به سوال خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز مبنی بر این که برنامه دانشگاه در خصوص ارائه وام و تسهیلات به دانشجویان چیست گفت: پیش از این با دو بانک رسالت و مهر اقتصاد تفاهم نامه ای برای پرداخت وام داشتیم که امسال بانک ملی هم به این دو بانک اضافه شد. همچنین صندوق رفاه دانشجویان دانشگاه نیز تقویت شد تا کار پرداخت وام تسهیل شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان این که در سال های گذشته مشکل اصلی‌مان در خصص روان سازی دریافت وام بود ادامه داد: امسال روی این موضوع تاکید کردیم و بنا داریم با نظارت بر این موضوع روان سازی صورت گرفته تا دانشجویان به راحتی وام دریافت کنند.

طهرانچی در پایان خطاب به دانشجویان گفت: دانشجویان اگر در این زمینه مشکلی پیدا کردند به معاونت فرهنگی، دانشجویی واحد خود مراجعه کرده و معاونت فرهنگی و دانشجویی در تماس با سازمان مرکزی مشکل را مطرح و ما مشکل را مرتفع خواهیم کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1027850

وب گردی

وب گردی