یارانه طبقات متوسط و پایین جامعه قطع نمی‌شود

سخنگوی دولت با بیان اینکه قطع یارانه‌ها قطعا شامل طبقات متوسط و پایین نمی‌شود و عدد ۳۰ میلیون نفر مدنظر ما نیست، گفت: زمینه برای قطع یارانه سه دهک فراهم نیست.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز ، علی ربیعی سخنگوی دولت در حاشیه جلسه امروز(چهارشنبه) هیات دولت در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در خصوص آخرین تصمیمات برای قطع یارانه دهک‌های بالای جامعه اظهار داشت: یارانه حدود ۷۰۰ الی ۸۰۰ هزار نفر که درآمد بالای میلیاردی در سال دارند قطع می‌شود.

وی گفت: برای شناسایی این افراد کار دقیقی انجام شده است و مجموعه‌ هزینه‌هایی که دارند و شاخص‌هایی همچون خودرو، مسکن و هزینه‌های خانوار مدنظر قرار گرفته است.

ربیعی ادامه داد: من آمار دقیق افرادی که یارانه آنها قطع خواهد شد در اختیار رسانه ها قرار می‌دهم اما قطع یارانه‌ها قطعا شامل طبقات متوسط و پایین نمی‌شود و عدد ۳۰ میلیون نفر مدنظر ما نیست.

سخنگوی دولت تصریح کرد: اجرای تصمیم مجلس به زمینه‌های اجتماعی نیاز دارد و الان زمینه برای قطع یارانه سه دهک فراهم نیست.

وی با اشاره به اینکه حذف یارانه ثروتمندان از اول مهر اجرایی می‌شود، گفت: تاکید می‌کنم طبقات متوسط مطمئن باشند ما تصمیم غلطی نمی‌گیریم که تاثیر منفی بر درآمد آنها داشته باشد. پایگاه اطلاعاتی ایرانیان بسیار دقیق بوده و اطلاعات دقیقی در آن ثبت شده است. ما با آرامی در این زمینه حرکت کردیم.

کد خبر: 1027853

وب گردی

وب گردی