استادان معارف اسلامی دانشگاه آزاد باید در محتوای پایان‌نامه‌های دانشجویان مشارکت داشته باشند

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی بر استفاده از معارف اسلامی و قرآنی در رشته های علوم اجتماعی تاکید کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از واحد قم، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم رونمایی از درسنامه های علوم قرآن و حدیث که در واحد قم برگزار شد، گفت: معاونت علوم انسانی و هنر با هدف تعالی علوم انسانی در دانشگاه آزاد اسلامی تأسیس شده و در فعالیت خود تعالی علوم اسلامی را در اولویت قرار داده است.

خسروپناه افزود: معتقدیم بسیاری از دانشجویان رشته های علوم قرآنی برای کسب معارف قرآنی به دانشگاه می آیند، لذا نمی گوییم دیدگاه های مختلف نباید در کلاس ها گفته شود اما باید به تفاسیر نادرست از قرآن کریم و شبهات پاسخ داده شود.

وی با تاکید بر اینکه تعالی علوم اسلامی به معنای بروز رسانی و بومی سازی با داشتن برنامه عالمانه در تالیف کتب درسی است، خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت های موجود استفاده کنیم.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به مهمترین فعالیت های این معاونت اظهار داشت: تمامی مدیران موظفند برنامه آموزشی مصوب وزارت علوم در حوزه قرآن و حدیث را اجرا کنند. در گام دوم توانمندسازی مدرسان این کتب درسی مدنظر است و در این راستا این کتب به صورت الکترونیکی به استادان و مدرسان دانشگاه معرفی و در نهایت نظارت بر روند اجرای برنامه آموزشی انجام می شود.

وی افزود: برنامه ریزی برای تألیف کتب درسی مقطع کارشناسی ارشد و دکتری از برنامه های در دست اقدام معاونت علوم انسانی و هنر است تا بتوانیم کتابهای متناسب در این حوزه را با کمک استادان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی نگارش کنیم.

خسروپناه گفت: از مدیران گروه علوم قرآنی دانشگاه آزاد اسلامی قم درخواست می کنم استادان حوزه علوم قرآنی را به دانشگاه آزاد اسلامی معرفی تا از ظرفیت های آنان استفاده کنیم.

وی با تأکید بر اینکه اگر بخواهیم در بعد تکمیل سازی علوم درسی و کتب درسی فعالیت مؤثر داشته باشیم، این مهم بدون پیوند با علوم اسلامی و قرآنی امکان پذیر نیست، گفت: باید اساتید معارف اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی در محتوای پایان نامه های دانشجویان مشارکت داشته باشند.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه باید ارزیابی شود که اساتید علوم قرآن و حدیث و معارف اسلامی چگونه می توانند با رشته های اجتماعی ارتباط برقرار کنند، تصریح کرد: اگر قرار باشد علوم اسلامی و علوم انسانی و اجتماعی هرکدام راه خود را بروند، به هدف اصلی خود که تعالی علوم انسانی است، نخواهیم رسید، لذا باید از معارف اسلامی در رشته های علوم اجتماعی بهره مند شویم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1027875

وب گردی

وب گردی