چرا دست مافیای کنکور کوتاه نشده است؟/درخواست‌های محصلان در مجلس دانش‌آموزی

نماینده دانش‌آموزان هرمزگان در مجلس دانش‌آموزی گفت: چرا دست مافیای کنکور کوتاه نشده است؟

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، دومین نشست نهمین دوره مجلس دانش آموزی با حضور محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش و جمعی از مسئولان برگزار شد.

هاشمی‌پور نماینده استان سمنان گفت: مسأله آسیب‌های اجتماعی امروز در کشور به یک مسأله مهم تبدیل شده و دامن‌گیر دانش آموزان شده و متاسفانه در مدارس فضای جامعه و مدرسه رو به مسمومیت رفته است.

هاشمی پور افزود: باید این فضا تغییر یابد. آسیب های اجتماعی امروزه وارد مدارس شده و وارد فضای آموزش و پرورشی ما شده و خطری جدی است و دانش آموزان ما در خطر هستند و اگر فضای نشاط و امید را ایجاد نکنیم باید هزینه بدهیم و هزینه آن نیز هزینه‌ای سنگین است. باید به دانش آموزان خوراک فکری بدهیم که باعث پیشرفت کشور شود.

وی افزود: آسیب های اجتماعی از بزرگسالان و جوانان ما گذر کرده و امروز در پشت درهای مدارس ما است.

سهم مدارس دولتی در کنکور صفر درصد

خانم قنبری از استان هرمزگان نیز در این مراسم گفت: زیر بنای ارتقای کشور آموزش است. در کشور ما کنکور با هدف برقراری عدالت پدید آمده و ماحصل آن چیزی جز تبعیض نیست.

وی در ادامه بیان کرد: وقتی 70 درصد پذیرفته شدگان کنکور از مدارس سمپاد، 14 درصد از مدارس غیر انتفاعی و 13 درصد نمونه دولتی و سهم مدارس دولتی صفر درصد بود نشان دهنده این است که امکانات آموزشی ما برای آقا زاده ها و سرمایه داران است.

وی در ادامه تاکید کرد: چرا دست مافیای کنکور کوتاه نشده و فاصله طبقاتی را روز به روز بیشتر کرده است.

مدرسه 6 ساحتی کنکور 6 ساحتی نیاز دارد

فاطمه رئیسی از استان فارس نیز در ادامه گفت: در سال 90 سند تحول بنیادین با هدف ارتقای آموزش به تصویب رسید. برای اجرای این هدف باید دانش آموز را هدف قرار داد.

وی در ادامه بیان کرد: اگر هدف بهبود ارتقای آموزش است باید از دید دانش آموز به آن نگریست. آزمون سنجش باید تمام استعداد و فعالیت دانش آموز را در تمام 6 ساحت ببیند و توانایی و مهارت افراد و به تمام حوزه ها توجه شود. مدرسه 6 ساحتی کنکور 6 ساحتی نیاز دارد.

کتاب تعلیمات دینی از سال 60 بازنگری نشده است

نوید خاکشور از استان اصفهان و نماینده کلیمیان نیز در ادامه بیان کرد: کتاب های درسی یکی از مهمترین منابع یادگیری است و گنجاندن این اطلاعات و توجه به نمره در صدر توجه است. کتاب تعلیمات ادیانی دینی را تمام دانش آموزان اقلیت نیز آموزش می بینند و در کنکور برای آن آزمون می دهند. این کتاب از سال 60 تدوین شده و هنوز بازنگری نشده است.

فارس
انتهای پیام/

کد خبر: 1027889

وب گردی

وب گردی