توقف چاپ و توزیع قبوض کاغذی برق در تهران/ارسال پیامک به  یک میلیون و 200 هزار مشترک برق

بانک اطلاعاتی مشترکان برق در تهران تکمیل شد و از این پس چاپ و توزیع قبوض کاغذی برق در تهران متوقف شد، بنابراین بر اساس آمارهای موجود در حال حاضر حدود 1.2 میلیون صورت‌حساب برق به‌صورت پیامکی برای مشترکان ارسال می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، سرانجام موعد حذف قبوض کاغذی برق که ماه ها قبل وزارت نیرو داده بود سر رسید، به طوری که اطلاعات بیش از 95 درصد از مشترکان برق در تهران، جمع‌آوری و چاپ و توزیع قبوض کاغذی برق در پایتخت، از ابتدای دوره جدید همزمان با اول مهرماه، متوقف خواهد شد.

بر اساس این گزارش، از این پس اطلاعات مورد نیاز مشترکان، شامل نام اشتراک، بهای برق مصرفی، شناسه قبض، شناسه و مهلت پرداخت در هر دوره از مصرف با ارسال پیامک به شماره تلفن‌های اعلام شده، به اطلاع مشترکان برق خواهد رسید.

در این زمینه، حسین صبوری مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ در گفت و گو با شبکه خبر با تاکید بر اینکه تاکنون بیش از 95 درصد مشترکان تهرانی شماره تلفن همراه خود را به منظور ارسال قبوض پیامکی در سامانه ثبت کرده‌اند، گفته بود، حدود 1.2 میلیون صورت‌حساب برق به‌صورت پیامکی برای مشترکان ارسال می‌شود.

وی افزود: در راستای اجرای سیاست‌های دولت الکترونیک مقرر شده است تا از ابتدای مهرماه امسال قبوض کاغذی برق حذف شده و صورت‌حساب بهای برق مصرفی تنها از طریق پیامک برای مشترکان ارسال شود.

وی ادامه داد: مشترکان پس از دریافت اولین صورت‌حساب پیامکی شناسه قبض خود را بررسی و در صورتی که مغایرتی در مورد اطلاعات دریافتی وجود نداشت، نسبت به پرداخت بهای برق مصرفی خود اقدام کنند.

بنابراین گزارش، شرکت توزیع برق همچنان اعلام کرده است که چنانچه شناسه قبض دریافتی مشترکان متعلق به آنها نیست، بایستی با ارسال 2*شناسه قبض به سرشماره 10001521 اطلاعات ثبت شده به نام آن شماره را حذف و شناسه قبض صحیح را به همراه *1 به سرشماره یاد شده پیامک کنند.

این گزارش می افزاید:مشترکانی که تا کنون، موفق به ثبت شماره تلفن همراه و اشتراک برق خود نشده‌اند، در زمان باقی‌مانده، با ارسال 1*شناسه قبض به سرشماره 10001521 و یا مراجعه به تارنمای این شرکت به نشانی www.tbtb.ir اقدام به ثبت اطلاعات خود کنند.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1027912

وب گردی

وب گردی