نقد بر صدا و سیما باید واقع‌‌‌‌‌‌‌‌بینانه باشد/ سازمان نیازمند چابک‌‌سازی است

مدیر گروه حکمت هنر پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی گفت: نقد بر صدا و سیما باید واقع بینانه بوده و نباید عملکرد مدیران این سازمان را زیر سوال ببریم.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، نشست نقد و بررسی عملکرد صدا و سیما، شفافیت در ساختمان شیشه‌ای رسانه ملی به همت بسیج دانشکده های حقوق و علوم سیاسی و علوم اجتماعی در دانشگاه تهران برگزار شد. در این نشست سید حسین شهرستانی مدیر گروه حکمت هنر پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی گفت: درباره عملکرد صدا و سیما گفت: نامه جلیلی در چند روز گذشته در نقد رسانه ملی منتشر و سبب شد تا این رسانه مورد نقد قرار بگیرد. نقد سازنده مهم است اما عده‌ای با مافیا بازی و موج سواری باعث شده‌اند تا نقد به صدا و سیما نقد سازنده نباشد و باعث تخریب مدیران و عملکرد خوب برخی از مدیران شود.

وی ادامه داد: برخی مباحث مانند شفافیت در ادبیات ما بدون دید درست و تعریف صحیح وارد شده که باعث ایجاد موج های گذرا در رسانه‌ها می‌ شود و به جای سازندگی باعث تخریب می‌شوند. شفافیت در عملکرد واژه درستی است اما متاسفانه در ادبیات سیاسی ما پیشینه‌ای ندارد و برای موج سواری رسانه‌‌ای عده خاصی ابزار شده است.

مدیر گروه حکمت هنر پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی افزود: صدا و سیما یک نهاد اجتماعی است نهادی که برآیند کل اجتماعی تک تک افراد است. در حال حاضر اگر صدا و سیمای ما مشکل دارد یعنی تک تک افراد از نظر فرهنگی مشکل دارید زیرا صدا و سیما شفاف ترین آیین‌ها را از وضعیت مردم جامعه را به نمایش می گذارد.

وی افزود: نقد بر صدا و سیما باید واقع بینانه باشد در حال حاضر ما به ساختارهای صدا و سیما یا عملکرد صدا و سیما نقد داریم و این بدان معنی نیست که عملکرد مدیران این سازمان را زیر سوال ببریم یا بخواهیم افرادی که در صدا و سیما زحمت می کشند را ضایع کنیم.

مدیر گروه حکمت هنر پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی در پایان تصریح کرد: در دوره های پیشین ریاست اسبق سازمان صدا و سیما محمد سرافراز سعی کرد این سازمان را چابک سازی کند اما متاسفانه به دلیل اینکه گرفتار رفتار خشک با کارمندان و رسانه‌های دیگر شد نتوانست این کار را به خوبی انجام دهد. بدون تردید، وضعیت امروز این رسانه ملی نیازمند یک بازنگری و تحول است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1027921

وب گردی

وب گردی