عرضه متادون در داروخانه‌ها فعلا منتفی شد

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: فعلا داروی متادون مانند سابق در مراکز درمان اعتیاد توزیع می‌شود به این منظورهماهنگی با ستاد مبارزه با مواد مخدر برای افزایش مهلت تعیین‌ شده دو ماهه برای تغییر محل عرضه به داروخانه‌ها انجام شده تا بتوانیم در آینده به الگوی مناسب‌تری دست پیدا کنیم.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محمد رضا شانه ساز درباره داروی متادون که قرار بود در داروخانه ها عرضه شود گفت: با تصمیم مسئولان وزارت بهداشت توزیع داروی متادون مانند سابق توسط مراکز ترک اعتیاد (MMT) صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: وضعیت موجود در مورد توزیع متادون در مراکز درمان نگهدارنده اعتیاد مطلوب نیست، به همین دلیل ستاد مبارزه با مواد مخدر مصوبه‌ای را به‌ منظور توزیع متادون در داروخانه‌ها تصویب کرد.

معاون وزیر بهداشت گفت: جلساتی با حضور وزیر بهداشت و معاونان وزیر، به‌ منظور بازبینی توزیع متادون در این مراکز و مقایسه آن با انتقال عرضه این داروها در داروخانه‌ها برگزار و بررسی‌های لازم انجام شد و از آنجایی‌که در جمع‌بندی جلسات وزارت بهداشت به این نکته نرسیدیم که الزاما تغییر محل توزیع متادون به داروخانه‌ها می‌تواند نشت دارو را کاهش دهد، بنا شد تا با انجام بررسی‌های بیشتر، الگوی جدیدی برای توزیع متادون به‌ صورت ترکیبی در داروخانه‌ها و مراکز درمان اعتیاد در آینده طراحی شود.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: نمی‌خواهیم مراجعه افرادی که به‌ عنوان بیمار درصدد ترک اعتیاد هستند به مراکز ترک اعتیاد کاهش یابد، بنابراین مقرر شد توزیع متادون همچنان در مراکز ترک ادامه پیدا کند تا با کار کارشناسی به یک الگو و روشی دست پیدا کنیم که بتوانیم هم مسائل قانونی (توزیع دارو در داروخانه) را لحاظ کرده، هم از کاهش مراجعات به مراکز ترک جلوگیری و هم مانع نشت متادون از شبکه رسمی توزیع به مبادی غیرمجاز شویم.

شانه ساز گفت: ارکان وزارت بهداشت نشست‌هایی را به‌ منظور دست‌یابی به روشی منطقی برای توزیع بهینه متادون برگزار خواهند کرد تا نگرانی داروخانه‌ها، مراکز درمان اعتیاد و بیماران در این زمینه کاهش یابد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1027924

وب گردی

وب گردی