باند فروش خودروهای گران قیمت با پلاک جعلی در البرزمنهدم شد

فرمانده انتظامی استان البرز از انهدام باند کلاهبرداری که اقدام به واردات خودروهای گران قیمت خارجی و فروش آنها با پلاک جعلی به ارزش 600میلیارد ریال در داخل کشور کرده بودند، خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سردار عباسعلی محمدیان در جمع خبرنگاران گفت: مامور گشت اداره مبارزه با کالای قاچاق و ارز پلیس آگاهی در حال ماموریت در سطح شهر کرج به یک خودرو خارجی گران قیمت با پلاک گذرموقت مشکوک شده و دستور توقف آن را صادر کرد.

سردار محمدیان افزود: پس از استعلام مدارک خودرو محرز شد که خودرو فاقد مجوز بوده و با پلاک جعلی گذر موقت اقدام به تردد در مناطق شهری می کند که بلافاصله خودرو توقیف و به پلیس آگاهی منتقل شد.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: کارآگاهان در بررسی های تکمیلی متوجه شدند که مالک خودرو از جعلی بودن پلاک خبر ندارد و خودرو را از فرد دیگری با مجوز گذر موقت خریداری کرده و قرار شده که در 3 ماه آینده برای خودرو پلاک ملی تهیه کند.

وی تصریح کرد: کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی موفق به شناسایی یکی از اعضای باند فروش خودروهای فاقد مجوز در تهران شدند که با هماهنگی مقام قضائی نامبرده دستگیر و به پلیس آگاهی استان البرز منتقل شد.

سردار محمدیان گفت: متهم که با مشاهده مدارک و مستندات موجود چاره ای جز اعتراف نداشت به واردات 17 خودروی گران قیمت خارجی با همدستی 2 نفر از اعضای اصلی باند به ارزش بیش از 600 میلیارد ریال و فروش آن به متقاضیان اقرار کرد.

فرمانده انتظامی استان البرز با بیان اینکه تاکنون 3 نفر از سرشاخه های اصلی این باند دستگیر شده اند و تلاش برای شناسایی و دستگیری اعضای مرتبط با این باند ادامه دارد اظهار کرد: اعضای این باندکلاهبرداری ، خودروهایی را که به نام افراد در کشورهای خارجی خریداری کرده ، وارد کشور می کردند و پس از اتمام مهلت قانونی مربوط به خودروهای گذر موقت، اقدام به جعل پلاک خودروها کرده و آن ها را در داخل کشور به فروش می رساندند.

سردار محمدیان با بیان این که متهمان تحویل مراجع قضائی شدند از شهروندان خواست: چنانچه با این شیوه مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند برای اعلام شکایت یا پیگیری پرونده خود به پلیس آگاهی استان البرز واقع در میدان طالقانی ابتدای بلوار تعاون مراجعه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1027929

وب گردی

وب گردی