خدمات درمانی برای زائران ایرانی در عتبات عالیات رایگان است یا پولی؟

ممکن است برخی تصور کنند که برای درمان در عراق باید به درمانگاه‌های عراقی مراجعه کنند در صورتی که خدمات درمانی برای ایرانیان در عراق کاملا رایگان است و توسط کادر درمانی ایرانی مستقر در عراق انجام می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، هر ساله با نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی سیل مشتاقان زیارت حرم امام حسین (ع) هم به سمت کربلا و کشور عراق راهی می‌شوند. در این سفر نیز مانند تمام سفر‌های دیگر ممکن است افراد دچار بیماری شوند و نیاز به استفاده از خدمات درمانی پیدا کنند.

هزینه استفاده از خدمات اورژانسی در کشور عراق برای تمامی زائرین رایگان است

این موضوع نه تنها برای مراسم اربعین بلکه برای مراسم عاشورا، ایام محرم، نیمه شعبان، عرفه و در واقع مناسبت‌های مختلفی که تجمع انبوه زائرین کشورمان در عتبات عالیات را داریم برقرار است و اگر هموطنانمان در این ایام به خدمات اورژانس از بیمارستان‌های عراق نیاز داشته باشند به صورت رایگان و با کیفیت به آن‌ها ارائه خواهد شد.

برای همکاران بخش بهداشت و مدیریت بیماری‌های واگیر که در قالب یک کارگروه مشترک به عراق اعزام می‌شوند کارت شناسایی وزارت بهداشت عراق صادر می‌شود تا در قالب یک کارگروه مشترک بر تمام مواکب، هتل‌ها، تکایا و حسینیه‌ها نظارت و از بروز بیماری‌های واگیر پیشگیری کنند و تا می‌توانند کنترل‌ها و نظارت‌های خود را انجام بدهند.

تعدادی بالگرد، اتوبوس آمبولانس و آمبولانس نیز در مرز‌های ایران به صورت آماده باش حضور دارند تا اگر لازم شد وارد کشور عراق شوند لذا زائران در زمینه درمان و هزینه‌های آن نباید هیچ گونه نگرانی‌ای داشته باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1027932

وب گردی

وب گردی