آمادگی دانشگاه آزاد اسلامی برای همکاری های علمی و آموزشی مشترک با کشور عراق

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با رئیس دانشگاه بصره عراق و تعدادی از رؤسای دانشکده‌های این دانشگاه دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، در این دیدار که عصر روز چهارشنبه ۲۷ شهریورماه در مجتمع حافظ دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، دکتر طهرانچی با سعد شاهین حمادی رئیس دانشگاه بصره عراق و رؤسای دانشکده‌های پزشکی، پرستاری، بیوتکنولوژی و زراعت دانشگاه بصره دیدار و بر همکاری های علمی، آموزشی و پژوهشی مشترک تأکید کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با معرفی امکانات، ویژگی‌ها و ظرفیت‌های این دانشگاه، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی یک شبکه دانشگاهی است که با دارا بودن بیش از یک میلیون و 200 هزار دانشجو و بیش از 24 هزار عضو هیئت علمی در بیش از 400 شهر ایران، واحد و مرکز و در 4 کشور خارجی از جمله لبنان، افغانستان، امارات متحده عربی و انگلستان شعبه دارد.

دکتر طهرانچی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی بیش از 38 درصد دانشجویان کشور را به خود اختصاص داده، گفت: این دانشگاه در همه حوزه‌های علمی و دانشی فعال است و به عنوان یک نظام دانشگاهی خصوصی که 37 سال از عمر آن می‌گذرد، تاکنون دستاوردهای چشمگیری داشته است.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی علاقمند به توسعه همکاری های علمی و پژوهشی با برادران خوب خود در کشور عراق است. در حال حاضر این دانشگاه بیش از 10 هزار دانشجوی غیرایرانی دارد که درصدی بالایی از آن را دانشجویان عراقی تشکیل می‌دهند. ما هیچ محدودیتی برای همکاری با دانشگاه‌های کشور عراق نداریم و بنده در دیدار با قصی عبدالوهاب السهیل وزیر آموزش عالی و تحقیقات علمی عراق تأکید کردم که دانشگاه آزاد اسلامی آمادگی دارد در همه سطوح علمی با کشور عراق همکاری داشته باشد.

در ادامه، سعد شاهین حمادی رئیس دانشگاه بصره عراق با ابراز خرسندی از همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه‌های علمی، پژوهشی و آموزشی، گفت: دانشگاه بصره علاقمند به همکاری‌های علمی و آموزشی با دانشگاه‌های ایران به خصوص دانشگاه آزاد اسلامی است.

محسن نفر معاون علوم پزشکی، جواد علمایی معاون علوم، مهندسی و کشاورزی، سیدمحمود آقامیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران، مرتضی موسی‌خانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین، رضا مسعودی رئیس واحد علوم و تحقیقات و سیدعلی ابطحی رئیس واحد علوم پزشکی تهران در دیدار با هیئت دانشگاهی عراق حضور داشتند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1027936

وب گردی

وب گردی