520 دانشجوی دانشگاه تهران به مراسم پیاده‌روی اربعین اعزام خواهند شد/ برپایی موکب بین‌المللی توسط بسیج دانشجویی

مسئول کاروان اربعین بسیج دانشجویی دانشگاه تهران گفت: حدود 400 دانشجویی پسر و 120 دانشجوی دختر از دانشگاه تهران در قالب یک کاروان به نجف اعزام می‌شوند.

مهدی بختیاری در گفت و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز از ثبت نام دانشجویان دانشگاه تهران برای مراسم پیاد‌ه‌روی اربعین خبر داد و گفت: امسال نیز مانند سال‌های گذشته دانشجویان دانشگاه تهران در قالب کاروانی به صورت متمرکز و هماهنگ به نجف اعزام می‌شوند.

وی درباره ظرفیت نفرات اعزامی دانشگاه تهران به مراسم پیاده‌روی اربعین بیان کرد: حدود 400 دانشجوی پسر و 120 دانشجوی دختر می‌توانند ثبت نام کنند و همچنین به دلیل محدودیت‌های موجود ظرفیتی برای خانواده‌ و همراه‌هان دانشجویان درنظر گرفته نشده است.

به گفته بختیاری؛ کاروان بسیج دانشجویی دانشگاه تهران از 17 مهرماه اعزام خواهد شد و 27 مهرماه به دانشگاه باز‌می‌گردد. همچنین این سفر به صورت زمینی و با اتوبوس انجام می‌شود.

وی با اشاره به زمان آغاز ثبت نام دانشجویان برای حضور در مراسم پیاده‌روی اظهار کرد: ثبت‌نام از دانشجویان از 26 شهریورماه آغاز و تا 3 مهرماه ادامه خواهد داشت. دانشجویان دقت کنند این مهلت به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد.

بختیاری ادامه داد: دانشجویان علاقمند برای ثبت نام به سایت بسیج دانشجویی دانشگاه تهران به آدرس https://basijut.ir/ مراجعه کنند.

این فعال دانشجویی با بیان اینکه هزینه‌های سفر به صورت قطعی مشخص و اعلام نشده است، گفت: هزینه سفر به اربعین حدود یک میلیون تومان است. همچنین پیگیر اعطای تسهیلات، وام دانشجویی و کمک هزینه به دانشجویانی که بضاعت مالی مناسب ندارند، هستیم اما میزان دقیق آن مشخص نشده است.

وی نجف، کربلا و سامرا را محل اسکان دانشجویان عنوان کرد و گفت: با هماهنگی سازمان بسیج دانشجویی، دانشجویان در موکب‌های ایرانی این سه شهر اسکان می‌یابند.

بختیاری ادامه داد: دانشگاه تهران امسال با کمک نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در این دانشگاه، در مسیر پیاده‌رویی نجف به کربلا موکب بین‌المللی برپا خواهد کرد. این موکب با رویکرد فرهنگی و اجتماعی با موضوعات جهان اسلام و نقش دانشجویان در جهان اسلام وتمدن‌سازی فعالیت می‌کند.

مسئول کاروان اربعین بسیج دانشجویی دانشگاه تهران درباره اولویت ثبت نام دانشجویان بیان کرد: اولویت ثبت‌نام سفر اربعین با دانشجویان مقطع کارشناسی و افرادی است که تا کنون سفر به کربلا نداشته‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1027967

وب گردی

وب گردی